۰ نفر

گزافه‌گویی ترامپ علیه ایران

۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۰۹
کد خبر: 467106
گزافه‌گویی ترامپ علیه ایران

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اظهاراتی بی‌اساس و گزاف مدعی شد که به هر گونه حمله‌ای از سوی ایران به شدت پاسخ خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد هر گونه حمله‌ای از سوی ایران علیه نیروهای این کشور، با پاسخی هزار برابر بزرگتر از طرف واشنگتن مواجه خواهد شد.

دونالد ترامپ با استناد به برخی گزارش‌ها در حساب شخصی خود در توییتر آورد: «طبق گزارش‌های رسانه‌ای، ایران ممکن است در تلافی کشتن (سردار) سلیمانی، قصد ترور یا حمله دیگری علیه (نیروهای) آمریکایی داشته باشد، که به دلیل برنامه‌ریزی او (سردار سلیمانی) برای حمله‌ای در آینده، کشتن نیرو‌های آمریکایی و رنجی که سال‌ها ایجاد کرد، انجام شد».

در ادامه این توئیت ترامپ مدعی شد هر گونه حمله از سوی ایران به هر شکلی علیه آمریکا، با (حمله‌ای) هزار برابر بزرگتر پاسخ داده می‌شود!

گزافه‌گویی جدید ترامپ: حملات ایران علیه ما با واکنشی فراتر از هزار برابر پاسخ داده می‌شود

بنابر اعلام برخی رسانه ها، دریافت گزارش‌هایی در ارتباط با برنامه ریزی تهران برای اقدام علیه نیرو‌های آمریکا به تلافی ترور سردار سلیمانی، رئیس جمهور آمریکا را وادار به این لاف زنی تازه کرده است.

دولت واشنگتن به دستور مستقیم ترامپ طی عملیاتی تروریستی در سوم ژانویه ۲۰۲۰، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران را در فرودگاه بغداد به شهادت رساند. آمریکا در آن زمان مدعی شد سردار سلیمانی قصد حمله علیه نیرو‌های نظامی این کشور در منطقه را داشته است و ترامپ با این اقدام تروریستی در خاک یک کشور ثالث جان‌های بسیاری را نجات داده است.

با گذشت نزدیک به ۹ ماه از این جنایت دولت واشنگتن هنوز نتوانسته هیچ مدرکی در مورد حملات ادعایی برنامه ریزی شده از سوی فرمانده ارشد نظامی ایران ارائه کند. وزیر خارجه آمریکا در جایی گفت که واشنگتن هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ و مکان حمله ادعایی ندارد.