۰ نفر

علیرغم تهدید ترامپ؛

۹۵ درصد شرکت‌های آمریکایی چین را ترک نمی‌کنند

۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷
کد خبر: 466042
۹۵ درصد شرکت‌های آمریکایی چین را ترک نمی‌کنند

بر اساس تحقیق انجام شده 95 درصد از شرکت‌های چینی علیرغم تهدید ترامپ نمی‌خواهند این کشور را ترک کنند آنها بازار چین را جذاب و رو به رشد می‌دانند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، علیرغم تهدیدهای ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شرکت‌های آمریکایی همچنان ترجیح می‌دهند تا در چین بمانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که 92.1 درصد از شرکت‌های آمریکایی مستقر در چین هیچ برنامه‌ای برای ترک این کشور ندارند و این در حالی است که بارها ترامپ آنها را برای ترک این کشور تهدید کرده است.

بر اساس تحقیقات اتاق بازرگانی آمریکا تنها 5.1 درصد از شرکت‌هایی که درآمد بین‌المللی بیش از 500 میلیون دلار دارند رویای ترک چین را در سر می‌پرورانند.

بر اساس این گزارش یک سوم شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اعلام کردند که بدتر شدن روابط چین و آمریکا به توانایی آنها به برگشت دوباره به کشور تاثیر گذاشته است. این اعضا نگرانی دارند اما همچنان در بازار فعال هستند چراکه این بازار را جذاب، بزرگ و رو به رشد می‌دانند.

آنها می‌گویند ما از مسائل امنیت ملی آگاهیم و امیدواریم که یک تعادل و توازنی بین روابط بین دو کشور ایجاد شود. آنها همچنین از برنامه‌های کوتاه مدت گذشته ناراضی‌اند و می‌خواهند که استراتژی‌های بلندمدتی وضع شود.