به دنبال بازگشایی بسیاری از مشاغل در آمریکا، نظرسنجی اخیر انجام شده نشان می‌دهد که میزان رضایت کارکنان از نظر امنیت فیزیکی در محل کار، با کاهشی چشمگیر به 65درصد رسیده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ آخرین اطلاعات مربوط به نرخ بیکاری در ایالات متحده نشان می‌دهد که مطالبات بیمه بیکاری جدید در ماه آگوست به کمتر از 900هزار مورد کاهش یافته، که پایین‌ترین میزان آن از زمان آغاز محدودیت‌های کووید-19 در ماه مارس بوده است.

در این زمینه بخوانید

رکود تاریخی اقتصاد آمریکا بر اثر کرونا

بازار بورس آمریکا همچنان روی خوش نشان می‌دهد

کرونا خرده‌فروشان آمریکایی را در معرض انقراض قرار داد

با ادامه استخدام مجدد شرکت‌ها و بازگشت کارکنان به محل کار، پاسخ‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که کارکنان نسبت به سال گذشته در کار کمتر احساس امنیت می‌کنند.

اطلاعات جدید از مجموعه اجتماعی نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد که تنها 65درصد از پاسخ‌دهندگان از ایمنی جسمانی خود در محل کار کاملا احساس رضایت می‌کنند. این میزان کمترین امتیاز در این نظرسنجی حداقل در دهه گذشته بوده که بالاترین میزان آن نیز با آمار تقریبا 80 درصدی در سال 2017 بوده است.

گفتنی است که اختلاف دو رقمی در میان کارگران سفیدپوست و غیر سفیدپوست از نظر نحوه درک ایمنی محل کار مشاهده شد. در حالی که 69درصد از کارکنان سفیدپوست از شرایط ایمنی کاملا راضی هستند، تنها 59درصد از کارکنان غیر سفیدپوست نظر مشابهی داشتند.

وضعیت مشابه در میان 10درصد از فارغ‌التحصیلان و غیر فارغ‌التحصیلان مشاهده شد، در حالی که بیشترین اختلاف با 18درصد در میان افرادی که سالانه 75هزار دلار یا بیشتر درآمد دارند و کسانی که درآمد آنها کمتر از 75هزار دلار بود، دیده شد.

یک عامل مهم در کاهش اطمینان کارکنان نسبت به شرایط ایمنی کار، مربوط به بیماری کووید-19 و میزان آمادگی شرکت‌های آنها برای جلوگیری و کنترل شیوع بوده است.

بسیاری از افرادی که در محل کار خود احساس امنیت کمتری می‌کنند در حال حاضر امکان دورکاری را دارند و باید دید که چه تعداد از این مشاغل در سال آینده به صورت تمام‌وقت دورکار باقی می‌مانند.

در نمودار ارائه شده، میزان رضایت کارکنان آمریکایی از وضعیت امنیت فیزیکی در محل کار را مشاهده می‌کنید؛

امنیت شغلی آمریکایی‌ها