۰ نفر

نتایج یک نظرسنجی سراسری در آمریکا نشان می‌دهد

برتری ۱۰درصدی بایدن بر ترامپ

۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۱۷
کد خبر: 465045
برتری ۱۰درصدی بایدن بر ترامپ

نتایج یک نظرسنجی سراسری در آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، ۱۰ درصد از رقیب جمهوری‌خواهش «دونالد ترامپ» جلوتر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس نتایج نظرسنجی «سی.‌بی.‌اس» و «مؤسسه یوگاو» که یکشنبه منتشر شد، ۵۲ درصد رأی‌دهندگان احتمالی اعلام کردند که به بایدن رأی می‌دهند و ۴۲ درصد دیگر نیز گفتند که به ترامپ رأی خواهند داد.
همچنین سه درصد رأی‌دهندگان اعلام کردند که هنوز «مطمئن» نیستند به چه کسی رأی خواهند داد و سه درصد نیز گفتند که به نامزد دیگری رأی می‌دهند.
بر اساس این نظرسنجی، ۴۹ درصد هواداران بایدن گفتند که «به طور عمده به دلیل مخالفت با ترامپ» به پای صندوق‌های رأی می‌روند و ۳۲ درصد دیگر از هواداران وی گفتند که به دلیل علاقه به بایدن به او رأی خواهند داد.
همچنین ۷۳ درصد هواداران ترامپ، علاقه به وی را علت اصلی رأی‌دادن اعلام کردند و ۱۸ درصد نیز مخالفت با بایدن را علت اصلی حضور در پای صندوق‌های رأی اعلام کردند.
بر اساس نظرسنجی سی.بی.اس و یوگاو، ۴۴ درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که عملکرد اقتصادی بایدن بهتر خواهد بود اما ۴۵ درصد دیگر نیز گفتند که ترامپ عملکرد اقتصادی بهتری خواهد داشت.