با توجه به اینکه پس از اوج گرفتن ویروس کرونا در سنگاپور، این کشور اولین رکود اقتصادی خود را از سال 2009 تجربه کرد، در حال حاضر بخش تولید تنها صنعتی بود که به دلیل افزایش تقاضا برای کالاهای پزشکی رشد کرد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش CNBC، حتی پیش از اینکه بیماری همه‌گیر به سواحل سنگاپور برسد، این کشور جزیره‌ای واقع در آسیای جنوب شرقی خود را به عنوان قطب تجاری استراتژیک در جهانی که به صورت فزاینده مملو از تنش‌های تجاری و نگرانی‌های زنجیره تامین است، قرار داده بود.

در این زمینه بخوانید

کرونا باعث سقوط ۲۴درصدی تولید ناخالص داخلی هند شد

کدام کشورها بحران کرونا را بهتر مدیریت کرده‌اند؟

رکود تاریخی اقتصاد آمریکا بر اثر کرونا

اما زمانی که افزایش موارد ابتلا به کووید-19 این کشور را به سوی قرنطینه هشت هفته‌ای سوق داد، مقامات به سرعت اقدام به مهار این تاثیرات کردند و پس از اولین تجربه رکود اقتصادی این کشور از سال 2009، بیش از 73میلیارد دلار بسته‌های محرک ارائه دادند.

اگرچه این بحران ضربه سختی به سنگاپور وارد کرد، اما فرصت‌هایی را برای شرکت‌های تولیدی و خدماتی فراهم کرده که از مولفه‌های اصلی اقتصاد سنگاپور هستند.

در سال 2019، بخش تولید کالاها به تنهایی 20.9درصد از تولید ناخالص داخلی اسمی سنگاپور را به خود اختصاص داد. صنعت خدمات، که شامل بخش‌هایی مانند تجارت، اطلاعات و ارتباطات، امور مالی و بیمه می‌شود، حدود 70درصد از آن را تشکیل داد.

در اوج این بیماری همه‌گیر، به دنبال افزایش تقاضا برای کالاهای پزشکی، تولید تنها بخشی بود که رشد کرد.

در نمودار ارائه شده، سهم صنایع مختلف در تولید ناخالص داخلی اسمی سنگاپور در سال 2019 را مشاهده می‌کنید؛

تولید ناخالص داخلی سنگاپور