۰ نفر

آمریکا چه قدر بدهی دارد؟

۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۷:۴۲
کد خبر: 464575
آمریکا چه قدر بدهی دارد؟

میزان درآمدهای دولت آمریکا از دو تریلیون دلار نیز عبور کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه آگوست به دو تریلیون و ۷۰۲ میلیارد و ۴۷۱ میلیون دلار رسیده است.  میزان درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه ۸۱۸۸ دلار اندازه گیری شده است.  از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه آگوست به یک تریلیون و ۱۵۶ میلیارد و ۹۵۸ میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکت های آمریکایی ۱۷۳ میلیارد و ۵۶۵ میلیون دلار بوده است.

در ماه آگوست، بدهی ایالت های آمریکا یک تریلیون و ۱۸۹ میلیارد و ۶۷ میلیون دلار و سهم هر شهروند آمریکایی از بدهی های دولت این کشور معادل ۳۶۰۳ دلار بوده است. حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به آگوست به ۱۹ تریلیون و ۵۴۷ میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار رسیده که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت آمریکا در حال حاضر ۳۳۰ میلیون ۱۱۲ هزار و ۴۰۲ نفر است که از این تعداد،   ۱۴۳ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۹۲ نفر در بازار کار مشارکت داشته اند. شمار جمعیت بیکاران آمریکایی تا پایان این ماه معادل ۱۶ میلیون و ۱۵۷ هزار نفر بوده است.

سهم بخش خصوصی از اشتغال کل، ۱۱۲ میلیون و ۵۶۹ هزار شغل و بخش دولتی ۲۳ میلیون و ۲۶۸ هزار شغل بوده است. هم چنین هشت میلیون و ۵۷۱ هزار آمریکایی نیز خوداشتغال بوده اند.

از بین کل شاغلین آمریکایی،  ۱۱۹ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر به صورت تمام وقت و ۲۳ میلیون و ۲۶۸ هزار نفربه صورت پاره وقت مشغول به کار بوده اند.

تا پایان ماه آگوست متوسط قیمت خانه در آمریکا ۳۲۲ هزار و ۳۹۶ دلار و متوسط درآمد سالانه ۳۴ هزار و ۳۴۷ دلار بوده است.

در شرایطی که تا پایان ماه آگوست ۳۵ میلیون و ۷۵۴ آمریکایی در فقر زندگی می‌کرده اند،   ۱۸ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۴۱ نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته اند.