۰ نفر

در پی نزدیکی به انتخابات 2020آمریکا صورت گرفت:

تکرار اتهام بی اساس آمریکا به ایران

۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۵۶
کد خبر: 464559
تکرار اتهام بی اساس آمریکا به ایران

یک مقام آمریکایی روز جمعه در کنفرانس خبری گفت که واشنگتن این موضوع را برای روسیه، چین و ایران شفاف ساخته که مداخله در انتخابات آمریکا پیامدهایی به همراه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه مدعی شد که در میان کشورهایی که به دنبال مداخله در انتخابات آمریکا هستند، چین بزرگترین برنامه را دارد.

وی که در کنفرانس خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: «آمریکا این موضوع را برای چین، روسیه و ایران شفاف ساخته که مداخله در انتخابات آمریکا پیامدهایی به همراه خواهد داشت.»

مشاور امنیت ملی آمریکا چندی پیش نیز به طور تلویحی ایران و چین و روسیه را به مداخله در انتخابات ایالات متحده متهم کرد.

سازمانهای اطلاعاتی آمریکا ماه پیش با ارائه گزارشی مدعی شدند که روسیه ترجیح می‌دهد که ترامپ مجدداً در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود و این در حالی است که چین و ایران تمایل به شکست ترامپ در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دارند.

سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در گزارش خود مدعی شده بودند که روسیه «از طیفی از اقدامات استفاده می‌کند تا در وهله اول «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا را بدنام و لکه‌دار کند».

این گزارش همچنین مدعی شده بود که ایران نیز احتمالاً بر اشاعه اطلاعات غلط در رسانه‌های اجتماعی متمرکز شود زیرا «به دنبال تضعیف نهادهای دموکراتیک آمریکا، رئیس‌جمهور ترامپ و تجزیه این کشور است».

در ادامه این گزارش با مطرح کردن اتهاماتی علیه پکن آمده بود که چین نیز که ترامپ را فردی «دمدمی» می‌داند، اخیراً در لفاظی‌های عمومی خود به طور فزاینده‌ای (علیه دولت ترامپ) به صورت انتقادی» عمل کرده است.