۰ نفر

اولین تفاهم مالی و بانکی بین اسراییل و امارات امضا شد

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۴
کد خبر: 463835
اولین تفاهم مالی و بانکی بین اسراییل و امارات امضا شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از امضای نخستین پروتکل تفاهم مالی و بانکی میان این رژیم و امارات خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک در خبری فوری به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد در جریان سفر هیئت این رژیم به امارات نخستین پروتکل تفاهم مالی و بانکی میان ابوظبی و تل‌آویو به امضای دو طرف رسید.

در این زمینه بخوانید

پای اسرائیلی‌ها به خلیج‌فارس باز شد

اولین پرواز رسمی مستقیم از تل‌آویو به ابوظبی برخاست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نتانیاهو در این باره گفت که مقامات اسرائیلی و اماراتی در ابوظبی این پرتوکل را امضا کردند.

وی افزود: یکی از محورهای ما تمرکز بر همکاری در زمینه خدمات مالی و رفع موانع مالی در مسیر سرمایه گذاری میان دو طرف و همچنین تشویق سرمایه گذاری‌های مشترک در بازارهای مالی خواهد بود.

نتانیاهو در توییتی نیز ضمن استقبال از امضای پرتوکل مذکور، تصریح کرد: از پیش‌نویس نخستین تفاهمنامه در زمینه بانکی و مالی که میان اسرائیل و امارات امضا شد، استقبال می‌کنم.

نخست وزیر اسرائیل گفت: به زودی تفاهم‌نامه‌های دیگری با امارات در زمینه‌های هواپیمایی، گردشگری و تجارت را اعلام خواهیم کرد.

روز دوشنبه هیئتی اسرائیلی به ریاست مئیر بن شبات، رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و هیئتی آمریکایی به ریاست جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا با همراهی رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید سوار بر اولین پرواز تجاری مستقیم تل آویو را به مقصد ابوظبی ترک کردند.

این هیئت در پایان دیدارها و رایزنی‌هایش با مقامات ابوظبی بیانیه‌ای سه جانبه را صادر کردند که در این بیانیه آمده است:" معاهده صلح امارات و اسرائیل که تحت نظارت آمریکا انجام شد گامی شجاعانه در مسیر خاورمیانه‌ای باثبات‌تر و شکوفاتر است!"