۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

هفته‌ای رویایی برای ثروتمندترین افراد جهان/ پیوستن دو فرد دیگر به جمع افراد دارای ثروت بالای ۱۰۰میلیارد دلار

۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴
کد خبر: 463458
هفته‌ای رویایی برای ثروتمندترین افراد جهان/ پیوستن دو فرد دیگر به جمع افراد دارای ثروت بالای ۱۰۰میلیارد دلار

هفته گذشته، هفته‌ای تاریخی برای صاحب سهام‌های فناوری بود و دارایی چهار فرد ثروتمند، جف بزوس، بیل گیتس، مارک زاکربرگ و ایلان ماسک را به 540میلیارد دلار رساند.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، هفته گذشته، یکی از پرسودترین هفته‌های تاریخ برای برخی از ثروتمندترین افراد جهان بوده است.

در این زمینه بخوانید

چقدر طول کشید تا میلیاردر‌های مشهور پولدار شوند؟

ثروت و قدرت در دستان دوازده نفر!

ثروت جف بزوس به ۲۰۰میلیارد دلار رسید

ثروت خالص موسس آمازون، جف بزوس، به صورت غیرقابل باور، به 200میلیارد دلار رسید. دارایی مخترع و کارآفرین، ایلان ماسک نیز به واسطه افزایش پیوسته ارزش سهام تسلا، به بیش از 100میلیارد دلار صعود کرد. و تا جمعه، 500ثروتمند جهان، در مجموع 209میلیارد دلار ثروتمندتر از هفته پیش بودند.

گفتنی است که افزایش قابل توجه ثروت ایلان ماسک سبب شد وی به جمع چهار نفری که دارای ثروت بالای 100میلیارد دلار هستند بپیوندد. مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک، سومین فرد ثروتمند جهان، در اوایل ماه جاری، به بزوس و بیل گیتس، افرادی که دارای ثروت 12رقمی هستند پیوست. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، مجموع ثروت آنها به 540میلیارد دلار رسید.

17

رشد دارایی قابل توجه این ثروتمندان، مرهون صعود بازار سهام، به ویژه سهام فناوری بوده است. بازار سهام ایالات متحده در جمعه به رکورد جدیدی در صعود خود دست یافت، زیرا سرمایه‌گذاران از رویکرد تورمی جدید فدرال رزرو اطمینان کسب کردند.