۰ نفر

به علت بحران کرونا

اقتصاد فرانسه ۱۳.۸درصد کوچک شد

۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۳۱
کد خبر: 463346
اقتصاد فرانسه ۱۳.۸درصد کوچک شد

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه تأیید کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به دلیل تأثیر محدودیت های کرونایی ۱۳.۸درصد کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه تأیید کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به دلیل تأثیر محدودیت های کرونایی 13.8 درصد کاهش یافته است.

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه اظهار داشت: کاهش تولید ناخالص داخلی فرانسه طی نیمه اول سال 2020 نشان دهنده تعطیلی فعالیت های غیر ضروری در حین اجرای محدودیت های کرونایی از اواسط مارس تا اوایل ماه مه می باشد.

دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در سه ماهه اول سال جاری میلادی 5.9 درصد و در سه ماهه آخر سال 2019 0.2 درصد کوچک شد و این کشور را به بدترین رکود پس از جنگ فرو برد.

این موسسه همچنین تأکید کرد که رفع تدریجی محدودیت های کرونایی باعث بهبود فعالیت های اقتصادی در ماه مه و ژوئن، پس از رسیدن به پایین ترین حد خود در ماه آوریل، شده است.

در سه ماهه دوم، هزینه های خانوار، یکی از محرک های اصلی کشور برای رشد اقتصادی، 11.5 درصد کاهش یافته است که عمدتا به دلیل افت خدمات و کاهش تولید محصولات مهندسی صورت گرفته است.