۰ نفر

گلوبال تایمز نوشت؛

شکست آمریکا مقابل ایران در شورای امنیت سازمان ملل

۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷
کد خبر: 463343
شکست آمریکا مقابل ایران در شورای امنیت سازمان ملل

«گلوبال تایمز» از روزنامه های دولتی چین در تحلیلی تازه در مورد شکست آمریکا مقابل ایران در شورای امنیت سازمان ملل نوشت که واشنگتن به دلیل سیاست یکجانبه ای که در برابر تهران اتخاذ کرده بین خود و دیگر اعضای شورای امنیت فاصله انداخته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، گلوبال تایمز روز یکشنبه در مطلبی تصریح کرد که از نگاه دیپلمات ها و ناظران، هدف نهایی آمریکا این است که برجام را نابود کند و برای همین از هیچ اقدامی علیه تهران فروگذار نکرده اما حالا «تنها» مانده است و این راهبرد طرفداری ندارد.

روزنامه تاکید کرده است که منابع دیپلماتیک در سازمان ملل هم اعتقاد دارند وقتی عمده اعضای شورا مستقیما و صراحتا با فعال کردن مکانیسم ماشه توسط دولت آمریکا مخالفت کرده اند معنایش «بسته شدن این پرونده به صورت خودکار» است.

روزنامه چینی در ادامه آورده است: این راهی که آمریکا در پیش گرفته است فقط در مسیر انزوای بیشتر است و هرچقدر آمریکا با طرح ها و برنامه هایی علیه ایران جلو بیاید به همان نسبت باعث بحران در شورای امنیت و سردرگمی های بیشتر می شود.

بر اساس نوشته این روزنامه، آمریکا یک بار دیگر هم در ماه اوت وقتی پیش نویس تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رای نیاورد و مورد حمایت قرار نگرفت متحمل یک شکست تحقیر آمیز شد و این بار هم اعضای شورای امنیت از اینکه آمریکا موفق به تحمیل اراده خود بر دیگران نشده است، استقبال کرده اند.

گزارش حاکی است: آمریکا از همان سال ۲۰۱۸ میلادی که از برجام خارج شد و پس از فشارهای حداکثری و تحریم های سخت و به دنبال آن طرح پیش نویس تمدید تسلیحاتی و سپس اقدام برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران با فعال کردن مکانیسم ماشه، بین خود و دیگر اعضای شورای امنیت شکاف ایجاد کرد.

گلوبال تایمز نوشت: امروز شکست آمریکا برای فعال کردن این مکانیسم و در جلب حمایت دیگر اعضای شورای امنیت برای بازگرداندن تحریم ها، مورد استقبال کشورها قرار گرفته است و سازمان ملل عملا جلوی این درخواست واشنگتن را سد کرده است.