بررسی‌های انجام شده در خصوص میزان مقبولیت رهبران جهان در پی عملکرد آنها در مقابله با کرونا حاکی از آن است که رئیس‌جمهور استرالیا بیشترین رشد مقبولیت و رئیس‌جمهور برزیل بیشترین کاهش در این زمینه را داشته‌اند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ واکنش برخی از دولت‌ها به بحران کرونا منجر به بهبود نظرات افکار عمومی، حتی در کشورهایی که مقبولیت شخصیت‌های سیاسی به صورت سنتی کم بوده، شده است.

برای مثال در فرانسه، مقبولیت رئیس‌جمهور ماکرون پیش از همه‌گیر شدن این بیماری، حدود 25درصد بود، اما همانطور که داده‌های Morning Consult نشان می‌دهد، میزان این تایید از اول مارس به 33درصد افزایش یافته است.

در حالی که عوامل بسیاری می‌توانند در تایید عموم تاثیر بگذارند، یکی از نمونه‌های قابل توجه افزایش این تایید پس از شیوع، در استرالیا مشاهده می‌شود. رئیس‌جمهور این کشور، اسکات موریسون، شاهد افزایش قابل توجه در تایید عموم، از 33درصد به 62درصد تا تاریخ 18آگوست بود.

در آمریکا نیز، میزان تایید ترامپ به دلیل مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا در این کشور، 2درصد کاهش یافت.

در برزیل، رسیدگی ضعیف ژائیر بولسونارو در شیوع ویروس کرونا در ابتدا باعث افت چشمگیر وی در رتبه‌بندی‌ها شد، اما از آن زمان شاهد افزایش اندک و تدریجی در تایید بوده که البته هنوز هم برای رسیدن به سطح پیش از کووید-19 کافی نیست. میزان تایید این رئیس‌جمهور هنوز 10 واحد پایین‌تر از ماه مارس است.

در نمودار ارائه شده، درصد تغییر در میزان تایید عملکرد رهبران منتخب جهان از یکم مارس تا 18آگوست را مشاهده می‌کنید؛

تایید عملکرد رهبران