۰ نفر

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد؛

تاکید روسیه بر غیرقانونی بودن اقدام آمریکا

۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۲۴
کد خبر: 461512
تاکید روسیه بر غیرقانونی بودن اقدام آمریکا

معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران بر غیر قانونی بودن اقدام آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در راستای رایزنی در مورد آخرین تحولات پیرامون برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه  و مذاکره کننده این کشور در برجام دیدار و گفت و گو کرد.

در این ملاقات، جلالی از مواضع اصولی و منطقی روسیه در قبال برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و مخالفت با اقدامات غیرقانونی آمریکا قدردانی کرد. 

در این دیدار سرگئی ریابکوف نیز بر غیر قانونی بودن اقدام آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه تاکید و عنوان کرد روسیه به صورت رسمی نظر خود را در این زمینه اعلام کرده و به همکاری های خود با ایران ادامه خواهد داد.

دولت ترامپ شب گذشته (پنجشنبه) تصمیم خود برای استفاده از مکانیسم ماشه را به اطلاع شورای امنیت سازمان ملل رساند. این اقدام با واکنش منفی اعضای باقیمانده در برجام روبرو شد.

لازم به ذکر است جلالی همچنین امروز با مورگولوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز تلفنی درباره مناسبات دوجانبه و رفع مشکل تردد اتباع ایرانی به روسیه گفت و گو کرده بود.