۰ نفر

طی وعده انتخاباتی؛

بایدن: آمریکا را از فصل تاریکی خارج می‌کنم

۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۹
کد خبر: 461408
بایدن: آمریکا را از فصل تاریکی خارج می‌کنم

نامزد رسمی دموکرات‌ها طی وعده انتخاباتی خود متعهد شد در صورت پیروزی در انتخابات، آمریکا را از فصل تاریکی دوران ترامپ خارج کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد رسمی حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا دیشب در نخستین سخنرانی خود پس از پذیرش رسمی نامزدی این حزب اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات، کشورش را از آنچه «فصل تاریکی» نامید، خارج خواهد کرد.

او متعهد شد بهترین‌ها و آنچه به سود مردم آمریکا است را فراهم کند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا سخنرانی بایدن در جمع هوادارنش امکان پذیر نبود و او در سالن خالی «چیس سنتر» مقابل تعداد معدودی خبرنگار سخنرانی کرد.

بایدن در سخنرانی خود سعی بر این داشت تا خود را به عنوان رهبری معرفی کند که کشورش را متحد می‌کند.

او ضمن انتقاد از ریاست جمهوری دونالد ترامپ گفت: رئیس جمهور فعلی مدت زمان زیادی است که خشم مردم آمریکا را در لفافه قرار داده است. خشم بیش از حد، جدایی و تفرقه بی اندازه را به دنبال دارد.

بایدن ادامه داد: اگر به ریاست جمهوری من اعتماد کنید، بهترین‌ها را فراهم می‌کنم، نه بدترین آنها. من نور را ترسیم می‌کنم، نه تاریکی. زمان آن فرا رسیده است که ما مردم با هم متحد شویم و از اشتباه دوری کنیم، ما می‌توانیم و بر این فصل تاریکی در آمریکا غلبه خواهیم کرد. ما ترس را به امید، رویا را به واقعیت و تفرقه را به عدالت تبدیل خواهیم کرد.

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: من یک دموکرات سرافراز هستم و مفتخرم تا پرچم خود را به انتخابات برسانم؛ بنابراین با تواضع و افتخار بسیار اعلام می‌کنم که این نامزدی را برای رئیس جمهوری آمریکا می‌پذیرم.

برای بایدن، نامزدی حزب دموکرات اوج رسیدن به یک حرفه سیاسی طی چندین دهه است که او را به عنوان معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا از سنا به کاخ سفید برد.

بایدن در مورد دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: رهبر فعلی این کشور کسی است که هیچ مسئولیتی را قبول نمی‌کند، از رهبری امتناع می‌ورزد، دیگران را مقصر می‌داند، از دیکتاتور‌ها و طرفداران شعله‌های نفرت و تفرقه حمایت می‌کند. آنچه ما در مورد این رئیس جمهور می‌دانیم این است که اگر چهار سال دیگر به او داده شود، ۴ سال او همانند گذشته خواهد بود.

معاون رئیس جمهور پیشین متعهد شد که آزمایش‌های سریع ویروس کرونا با نتایج موجودِ در دسترس فوراً انجام شود.

بایدن همچنین از شهروندان خواست تا به ماسک زدن ادامه دهند و به وظیفه ملی برای پوشیدن ماسک نه به عنوان یک مشکل بلکه به عنوان یک وظیفه میهنی عمل کنند.

دونالد ترامپ پس از اعلام رسمی پذیرش جو بایدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها و رقیب او در انتخابات، به توئیتر رفت تا او را متهم به عدم عمل به وعده‌های خود کند.

ترامپ نوشت: "در ۴۷ سال، جو هیچکدام از کار‌هایی را که اکنون صحبت می‌کند انجام نداد. او هرگز تغییر نخواهد کرد، فقط حرف است. "

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳ نوامبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود.