۰ نفر

نماینده دائم روسیه در وین:

آمریکا در برجام مشارکت نداشت

۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۴۳
کد خبر: 461142
آمریکا در برجام مشارکت نداشت

نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین تصریح کرد: اینکه آمریکا ادعا می‌کند در برجام مشارکت داشته، کاملا غیرمنطقی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری صراحتاً با تقلای آمریکا در راستای فعال سازی مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران مخالفت کرد.

نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین در این خصوص نوشت: آمریکا ادعا می‌کند همچنان طرف «مشارکت کننده در برجام» است. با توجه به یادداشت رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۸ مه سال ۲۰۱۸ با عنوان «قطع مشارکت آمریکا در برجام»؛ این مسأله کاملاً غیرمنطقی است.

این درحالیست که دفتر نمایندگی روسیه مستقر در وین ساعاتی پیش در پیامی توئیتری صراحتاً با تقلای آمریکا در راستای فعال سازی مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران مخالفت کرد.

دفتر نمایندگی روسیه مستقر در وین در این باره نوشت: در هیچ زمانی در جریان مذاکرات برجام این برداشت ایجاد نشد که یک کشور می‌تواند به طور یکجانبه به مشارکت خود در توافق پایان داده و سپس تلاش کند خود را از حق فعال کردن مکانیسم ماشه بهره‌مند کند.