۰ نفر

برایان هوک؛

عدم تمدید تحریم‌ ایران یک شکست بزرگ برای شورای امنیت بود

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۵۸
کد خبر: 460895
عدم تمدید تحریم‌ ایران یک شکست بزرگ برای شورای امنیت بود

برایان هوک روز سه‌شنبه مدعی شد که پیشنهاد تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، آزمایشی برای شورای امنیت بود که در آن ناکام ماند.

به گزارش وی او ای، برایان هوک روز سه‌شنبه در جریان جلسه‌ای مجازی که توسط اتحاد علیه ایران هسته‌ای با موضوع انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر برگزار شد، ادعا کرد: شورای امنیت سازمان ملل که مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است، باید به کشورهایی مانند اعضای شورای همکاری خلیج فارس، که در خط مقدم رویارویی با تخاصم‌های ایران هستند، گوش کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، برایان هوک در مورد تصمیم شورای امنیت گفت: سازمان ملل متحد یک نهاد چندجانبه‌ مهم است. ولی آن سازمان در مورد انقضای تحریم تسلیحاتی [ایران] مرتبط ‌ترین سازمان محسوب نمی‌شود. مرتبط‌ ترین سازمان بین‌المللی، شورای همکاری خلیج فارس است.

وی با اشاره به تصمیم شورای امنیت در خصوص عدم‌ تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران‌ ادعا کرد: این کار یک ناکامی و شکست بزرگی برای شورای امنیت بود. این یک آزمایش بود که شورای امنیت در آن ناکام ماند. نمی‌دانم چه کسی در سال ۲۰۱۵ فکر کرده بود که صدور اجازه انقضای تحریم تسلیحاتی نظام ایران ایده خوبی است.

این نظامی است که ۶۰۳ نیروی آمریکایی را در عراق کشت و به طور مستقیم، مسئول کشته شدن این نیروها در عراق است. این رقم برابر با ۱۷ درصد تمامی تلفاتی است که نیروهای آمریکایی در عراق متحمل شده‌اند. چند برابر این رقم نیز کسانی هستند که زخمی شده‌اند؛ که آسیب‌دیدگی بسیاری از آن‌ها دائمی است.