۰ نفر

با ثابت نگهداشتن نرخ بهره برای چهارمین ماه متوالی؛

بانک مرکزی چین ۷۰۰میلیارد یوآن به بازار تزریق کرد

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱
کد خبر: 460688
بانک مرکزی چین ۷۰۰میلیارد یوآن به بازار تزریق کرد

بانک مرکزی چین در حالی ۷۰۰ میلیارد یوآن (معادل ۱۰۰.۷۴ میلیارد دلار) به صورت وام میان‌مدت به موسسات مالی ارائه داد که برای چهارمین ماه متوالی نرخ بهره را ثابت نگاه داشت.

به گزارش رویترز، روز دوشنبه، بانک مرکزی چین در حالی ۷۰۰ میلیارد یوآن (معادل ۱۰۰.۷۴ میلیارد دلار) به صورت وام میان‌مدت به مؤسسات مالی ارائه داد که برای چهارمین ماه متوالی نرخ بهره را ثابت نگاه داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بانک مرکزی چین این وام‌های یک ساله را با نرخ سود ۲.۹۵ درصد به مؤسسات مالی و اعتباری این کشور ارائه کرده است.

در ماه آگوست موعد بازپرداخت دو گروه وام یک ساله قبلی به بانک مرکزی فرا می‌رسد که به این ترتیب ۵۵۰ میلیارد یوآن نقدینگی از بازار بیرون کشیده خواهد شد و حالا با این حجم وام جدید حجم نقدینگی خالصی که در ماه آگوست به بازار اضافه شده است بسیار بالا باقی خواهد ماند.

بانک مرکزی چین اعلام کرد که این اقدام اخیر کاملاً مطابق با تقاضای بازار انجام شده است.

از سوی دیگر بانک مرکزی چین از طریق قراردادهای ۷ روزه بازخرید اوراق قرضه بانک‌های تجاری این کشور، ۵۰ میلیارد یوآن دیگر به بازارها تزریق کرد.

وام‌های میان‌مدت یک ساله یکی از ابزارهای بانک مرکزی چین برای تنظیم بلندمدت سطح نقدینگی در بازار است و این بانک مداخلات کوتاه‌مدت خود را از طریق قراردادهای بازخرید اوراق قرضه بانک‌های تجاری انجام می‌دهد.