۰ نفر

نتانیاهو: کشورهای زیادی روابط با ما را عادی‌سازی می‌کنند

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۶
کد خبر: 460669
نتانیاهو: کشورهای زیادی روابط با ما را عادی‌سازی می‌کنند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که به دنبال عادی سازی کامل روابط امارات با اسرائیل، دیگر کشورهای عربی نیز این رویه را در پیش خواهند گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که به دنبال امارات، دیگر کشورهای عربی نیز به زودی روابط خود را با اسرائیل عادی سازی می کنند.

وی که با شبکه خبری اسکای نیوز گفت‌وگو می کرد، مدعی شد: هدف از عادی سازی روابط با امارات متحده عربی این است که شرایط منطقه تغییر کند و در برقراری صلح موثر باشد.

نتانیاهو در ادامه تاکید برخی کشورهای عربی بر عادی سازی روابط با تل آویو را «تغییر بزرگ مواضع در قبال اسرائیل» قلمداد کرد.

نتانیاهو پیشتر همزمان با اعلام توافق اسرائیل و امارات نیز مدعی شده بود که امروز تغییرها به یک توافق صلح رسمی بین امارات و اسرائیل منجر شد و کشورهای اسلامی و عربی زیادی به این توافق خواهند پیوست.

عادی سازی کامل روابط بین رژیم اسرائیل و امارات هفته گذشته در حالی اعلام شد که این اقدام امارات موج گسترده‌ای از خشم و محکومیت را در جهان اسلام به همراه داشته است و شخصیت های رسمی و مردمی عادی سازی روابط ابوظبی با تل آویو را خیانت به مسئله فلسطین و حقوق ملت فلسطین توصیف کرده اند.