۰ نفر

برخی منابع خبری اعلام کردند؛

هواپیما ترامپ هنگام فرود از برخورد با یک فروند پهپاد در امان ماند

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱:۴۹
کد خبر: 460628
هواپیما ترامپ هنگام فرود از برخورد با یک فروند پهپاد در امان ماند

برخی منابع خبری اعلام کردند: هواپیمای حامل رییس جمهوری آمریکا در فرودگاهی حوالی واشنگتن هنگام فرود از برخورد با یک فروند پهپاد در امان ماند و خطر از بیخ گوش دونالد ترامپ گذشت.

به گزارش دوشنبه شب تارنمای شبکه بلومبرگ، چند تن از همراهان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که با وی در هواپیمای "ایر فورس وان" بودند، تایید کردند: هنگام فرود هواپیمای حامل ترامپ از فراز فرودگاهی در نزدیکی واشنگتن چیزی نمانده بود که یک فروند پهپاد کوچک با آن برخورد کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به گفته این شاهدان، این پهپاد کمی قبل از فرود هواپیمای اختصاصی ترامپ از سمت راست به آن نزدیک شد و چندین نفر از افراد داخل هواپیما ناظر این صحنه بودند.

بلومبرگ در گزارش خود نوشت: «سرویس مخفی» کاخ سفید که مسوول حفاظت از ترامپ را به عهده دارد، از اظهار نظر در این باره خودداری کرده و فرماندهی دفاع هوا فضای آمریکای شمالی نیز این شبکه خبری را به سرویس مخفی کاخ سفید ارجاع داد.

«اداره هواپیمایی فدرال» نیز نیروی هوایی آمریکا را مسوول اظهار نظر در این باره دانسته است.

در این گزارش آمده است: این حادثه یکی از هزاران اتفاق مشابه است که در آمریکا روی می‌دهد و نهادهای مسوول امنیت هواپیمایی در این کشور چندان در تحقیقات مربوط به این حوادث موفق نبوده‌اند که به نوعی باعث آبرو ریزی برای آن‌ها شده است.

براساس این گزارش، پهپادهای غیرنظامی کوچکتر از آن هستند که بتوانند باعث سقوط یک هواپیمای بزرگ شوند، اما تحقیقات دولتی نشان می‌دهد که خسارت ناشی از برخورد آنان با هواپیما ممکن است بسیار بیشتر از برخورد پرنده‌های کوچک باشد که در مواردی باعث شکست شیشه کابین خلبان شده است.

هواپیمایی اختصاصی ترامپ از نوع بوئینگ ۷۵۷ است که در ناوگان هوایی آمریکا زمانی که حامل رییس جمهوری آمریکا باشد با عنوان «ایرفورس وان» شناخته می‌شود.