با وجود شیوع سریع ویروس کرونا و اثرات آن بر بازار بورس آمریکا، شرکت‌های بزرگ فناوری به سرعت ضررهای خود را جبران کرده و به رشد خود ادامه دادند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بازارها پس از دو ماه ناامیدکننده در مارس و آوریل به دلیل هراس اقتصادی ناشی از کووید-19 دوباره به میزان قابل توجهی رشد کردند. در حالی که شاخص‌های برتر مانند اس اند پی500 به آرامی آغاز به حرکت در ناحیه مثبت برای سال کرده‌اند، شرکت‌های بزرگ فناوری با دستاوردهای عظیمی روبرو هستند.

به رغم اینکه شاخص کل اس اند پی500 در طول سال تنها 4درصد افزایش یافته، بزرگترین اجزای آن هنوز هم در حال رشد هستند.

از ابتدای سال، نتفلیکس و آمازون به ترتیب شاهد افزایش 44 و 67درصدی در ارزش سهام خود بوده‌اند، در حالی که مایکروسافت رشد 31درصدی را تجربه کرده است.

ارزش سهام اپل که بازیابی خود را کندتر از سایر شرکت‌های فناوری آغاز کرد، در سال جاری 50درصد افزایش یافته است. سایر شرکت‌های فناوری مانند فیس‌بوک و آلفابت نیز هر دو شاهد رشدی دو رقمی بودند.

در ماه فوریه، این شرکت‌ها بیش از 20درصد کل سهم اس اند پی500 را به خود اختصاص دادند و بسیاری از افراد می‌ترسیدند که با کاهش ارزش این سهام، بازار بیشتر سقوط کند.

اما در عوض، آنها سبب تقویت اس اند پی500 برای ورود به منطقه مثبت شدند و همچنان سهم بزرگی از این شاخص را به خود اختصاص داده‌اند.

گزارش اخیر دستاوردها برای پایان ماه ژوئیه نشان می‌دهد که بیشتر شرکت‌های بزرگ فناوری به افزایش درآمد خود ادامه داده‌اند و همچنین رشد شگفت‌آور آمازون حاکی از پیشتازی آن در بیشتر بخش‌های کسب و کار آنها است.

در نمودار ارائه شده، درصد تغییر ارزش سهام اس اند پی500 و شرکت‌های منتخب فناوری در سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

بازار سهام آمریکا