۰ نفر

به شکل مجازی

آغاز رای‌گیری شورای امنیت درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۱۶
کد خبر: 459677
آغاز رای‌گیری شورای امنیت درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

جلسه رای گیری شورای امنیتی برای اعلام نظر اعضا درباره پیش نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این رای گیری به شکل مجازی برگزار می شود و ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل قرار است رای خود را درباره پیش نویس قطعنامه چهار پاراگرافی آمریکا اعلام کنند.
آمریکا در پیش نویس قطعنامه خود خواهان تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران شده است که پیشتر شورای امنیت علیه کشورمان وضع کرده بود.

کشورهای عضو ۲۴ ساعت فرصت دارند تا از طریق ایمیل رای خود را به رییس دوره ای شورا که از کشور اندونزی است اعلام کنند. رای‌گیری از ساعت ۵.۳۰ دقیقه عصر پنج‌شنبه به وقت محلی آغاز شده و نتایج آن احتمالا عصر جمعه اعلام می‌شود.

آمریکا دومین بار است که تلاش می کند پیش نویس قطعنامه خود را در شورای امنیت تصویب کند. هفته پیش این کشور قصد داشت قطعنامه‌ای را با ۱۵ بند مقدماتی و ۳۵ بند عملیاتی و در مجموع ۱۳ صفحه به رای بگذارد که به دلیل عدم استقبال گسترده اعضای شورا مجبور شد آن را با اصلاحات کلی این بار تنها با ۲ پارگراف مقدماتی و ۲ پارگراف عملیاتی دارد ارائه کند که بیشتر کارشناسان معتقدند از آنجا که محتوای پیش نویس که همان تمدید تحریم های تسلحیاتی ایران است تغییر نکرده، این پیش نویس رای نخواهد آورد.

تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر (اواخر مهرماه) سال جاری به پایان خواهد رسید. دولت آمریکا با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ خود که برای بار دوم انجام می‌شود، به دنبال جلب حمایت دیگر کشورهای عضو شورا برای تمدید این تحریم است.