پس از آسیب‌های وارده توسط ویروس کرونا و نگرانی‌های موجود به واسطه افزایش مجدد مبتلایان، با وجود اینکه بازار سهام ایالات متحده در ابتدا سقوط کرد، قدرت خود را دوباره از سر گرفته و در این میان شرکت‌های مرتبط با بخش فناوری اطلاعات، شاهد بیشترین میزان رشد بوده‌اند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به رغم سوالاتی که در خصوص افزایش مجدد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان در پاییز وجود دارد، شرکت‌ها و صنایع به پیشی گرفتن از انتظارات در بازار سهام ادامه می‌دهند. داده‌های جدید نشان می‌دهد که از زمان شدت گرفتن شیوع در اوایل ماه مارس، کدام صنایع بیشترین رشد را از نظر قیمت کلی نشان داده‌اند.

بر اساس گزارش MarketWatch، بین بازه زمانی 10مارس تا 7آگوست، شرکت‌های بخش فناوری اطلاعات ارزش سهام خود را به طور متوسط 30.2درصد افزایش داده‌اند. بخش اختیاری مصرف‌کننده با اختلافی اندک و رشد 30درصدی در این دوره پس از آن قرار گرفت.

گفتنی است که صنایع مواد اولیه و ارتباطات حدود 20درصد رشد را تجربه کردند، در حالی که شرکت‌های بخش مراقبت‌های بهداشتی 11درصد رشد را نشان دادند.

جمعه گذشته، 150روز از زمان شناسایی ویروس کرونا به عنوان یک بیماری همه‌گیر جهانی توسط سازمان بهداشت جهانی گذشت. به رغم سقوط اولیه بازار بورس، ارزش سهام بسیاری از شرکت‌ها و صنایع رونق گرفت.

به طور کلی، ارزش سهام اس اند پی500 به میزان 16.3درصد، نزدک 32درصد و داو جونز 9.7درصد در طول پنج ماه و از زمان اعلام بیماری همه‌گیر، رشد کردند.

در نمودار ارائه شده، درصد تغییر ارزش سهام بخش‌های مختلف اس‌اند‌پی500 از 10مارس تا 7آگوست را مشاهده می‌کنید؛

بازار سهام آمریکا