۰ نفر

به دنبال انفجار بیروت صورت گرفت؛

واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست وزیر لبنان

۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱:۳۶
کد خبر: 458958
واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست وزیر لبنان

آمریکا و فرانسه به اعلام استعفای «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان واکنش نشان داده و بر ارائه کمک به این کشور و بازسازی بندر بیروت تأکید کردند.

به گزارش رویترز، "ژان ایو لودریان" وزیر خارجه فرانسه دوشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای خواستار تشکیل فوری دولت در لبنان شد و بازسازی بندر بیروت و اصلاحات را از اولویت‌های پیش روی لبنان برشمرد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در همین حال، یک سخنگوی کاخ سفید نیز در پی استعفای دیاب گفت: ما از نزدیک در حال بررسی اوضاع لبنان و ارسال کمک به منطقه هستیم.
نخست وزیر لبنان به دنبال انفجار اخیر بندر بیروت و آغاز فشارها به دولت این کشور که دیاب هدف آن را بازگشت طبقه فاسد به قدرت ارزیابی کرد، دوشنبه شب استعفای خود و دولتش را به طور رسمی اعلام کرد.
میشل عون رییس جمهوری لبنان با پذیرش استعفای حسان دیاب، وی را تا تشکیل دولت جدید، در سمت نخست‌ وزیر پیش‌برد امور منصوب کرد.
به دنبال وقوع دو انفجار در بندر بیروت که عصر سه‌شنبه گذشته در انبارهای حاوی دو هزار و  ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم صورت گرفت، تاکنون ۲۰۰ نفر کشته و بیش از ۶ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند. در واکنش به این انفجارها صحنه سیاسی لبنان با تغییر و تحولات گسترده‌ای مواجه شده است.​