۰ نفر

موسسات بیروت باید اصلاح مالی شوند

شرط صندوق بین‌المللی پول برای کمک به لبنان

۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبر: 458790
شرط صندوق بین‌المللی پول برای کمک به لبنان

صندوق بین المللی پول برای افزایش کمک به لبنان برای عبور این کشور از بحران ناشی از انفجار بندر بیروت در اقدامی مداخله جویانه این شرط را گذاشت که تمامی موسسات این کشور باید تمایل خود را برای اصلاحات مالی نشان دهند.

به گزارش رویترز، کریستالینا گئورگوا مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول طی بیانیه ای خطاب به کنفرانس کمک اضطراری به لبنان عنوان کرد که برای تحقق اقدامات این صندوق در کمک مالی به لبنان لازم است موسسات مالی این کشور دست به اصلاحاتی همچون شفاف‌سازی مالی بزنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حتی پیش از انفجار بیروت، بحران مالی باعث شده بود تا لبنان حدود سه ماه پیش وارد مذاکره با صندوق بین المللی پول شود.

این مقام ارشد اجرایی صندوق بین المللی پول تصریح کرد: آماده افزایش اقداماتمان در زمینه کمک به لبنان هستیم اما به اتحاد اهداف در لبنان نیاز داریم. لازم است تمامی موسسات مالی لبنان در اجرای اصلاحات مورد نیاز متحد و مصمم شوند.

گئورگوا افزود: متعهد شدن نسبت به اعمال اصلاحات مالی، میلیاردها دلار را به نفع مردم لبنان آزاد خواهد کرد. این لحظه سرنوشتسازی برای سیاستگزاران لبنانی محسوب می‌شود.

در کنفرانس روز گذشته حمایت از لبنان، شرکت‌کنندگان وعده  کمک حدود ۲۹۸ میلیون دلاری را برای کمک به لبنان به دنبال انفجار بیروت ارائه کردند.

 سه‌شنبه گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد که ۱۵۸ نفر کشته و  افزون بر شش هزار نفر زخمی شدند.