۰ نفر

ماکرون خواستار اصلاحات در لبنان شد!

۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵
کد خبر: 458592
ماکرون خواستار اصلاحات در لبنان شد!

رئیس جمهور فرانسه بار دیگر با تکرار مداخلات در امور داخلی لبنان، خواستار اصلاحات در این کشور شد.

به گزارش رویترز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در نشست ویدئو کنفرانسی سازمان ملل درباره بحران لبنان گفت: قدرت‌های جهانی پس از انفجار گسترده بیروت وظیفه دارند از مردم لبنان حمایت کنند زیرا آینده این کشور در معرض خطر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، ماکرون که در آغاز کنفرانس حمایت بین‌المللی از بیروت و ملت لبنان که با هماهنگی خود او برگزار شده است گفت که حمایت‌های بین‌المللی باید توسط سازمان ملل در لبنان هماهنگ شود.

وی در عین حال گفت که وظیفه امروز ما عمل سریع و کارآمد به منظور هماهنگی کمک‌های بین‌المللی و رساندن آن در اسرع وقت به مردم لبنان است.

رئیس جمهور فرانسه گفت که پیشنهاد کمک به لبنان همچنین شامل پشتیبانی از تحقیقات بی طرفانه، معتبر و مستقل درباره انفجار بندر بیروت است که باعث شده برخی از لبنانی‌ها خواستار شورش برای سرنگونی رهبران سیاسی شان شوند.

ماکرون در ادامه سخنانش به ناآرامی‌ها در لبنان اشاره کرد و بار دیگر با دخالت در امور داخلی این کشور گفت که رهبران لبنانی باید اصلاحات انجام دهند.

وی مدعی شد معترضان خواسته‌های مشروعشان را در خیابان‌ها مطرح می‌کنند و رئیس جمهور لبنان نیز می‌داند که مبارزه با فساد امری ضروری است.