۰ نفر

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

ایران و ونزوئلا در صدر اولویت‌های آمریکا قرار دارند

۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۵۷
کد خبر: 458236
ایران و ونزوئلا در صدر اولویت‌های آمریکا قرار دارند

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ایران و ونزوئلا جزو اولویت‌های اصلی سیاست خارجی آمریکا است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «کیل براون»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه درباره انتصاب «الیوت آبرامز» به عنوان نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران توضیحاتی ارائه کرد.

براون در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «دیروز ریاست دفتر نماینده ویژه دولت در امور ایران به وظایف آبرامز اضافه شد که این به معنی به رسمیت شناختن همگرا شدن تهدیدهای ناشی از بازیگران سرکش بین‌المللی علیه ایالات متحده است.»

وی در توئیتی دیگر نوشت: «ایران و ونزوئلا هر دو کماکان در صدر اولویت‌های وزارت خارجه و کاخ سفید قرار دارند. چندین دهه تجربه در سیاست خارجی که آبرامز با خودش آورده به پیشبرد تلاش‌های دیپلماتیک و سیاست خارجی ما کمک خواهد کرد.»

«برایان هوک» روز پنجشنبه به روزنامه نیویورک‌تایمز گفت از سمتش استعفا می‌کند. مایک پامپئو گفت که «الیوت آبرامز»، نماینده فعلی دولت آمریکا در امور ونزوئلا جایگزین او خواهد شد.

برایان هوک یکی از معدود مقام‌های آمریکایی بود که از خانه‌تکانی‌های دستگاه سیاست خارجی آمریکا در امان مانده و بعد از اخراج «رکس تیلرسون» از سمت وزیر خارجه آمریکا سمتش را حفظ کرده بود.

خروج برایان هوک از دولت در حالی صورت می‌گیرد که دولت ترامپ حتی به گفته ارشدترین مقام‌های دولت او در سیاستش در قبال ایران به اهدافش دست پیدا نکرده است. 

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش در جلسه‌ای در مجلس سنا اذعان کرد که سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری علی‌رغم محدود کردن درآمدهای نفتی ایران به اهداف اصلی خودش دست پیدا نکرده است.