۰ نفر

افزایش اعلام ورشکستگی در آمریکا

۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۱۵
کد خبر: 458057
افزایش اعلام ورشکستگی در آمریکا

با ادامه تاثیر کرونا بر اقتصاد آمریکا، شمار شرکت‌هایی که اعلام ورشکستگی می‌کنند در حال افزایش است.

به گزارش رویترز، با روند افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا و بازگشت برخی از محدودیت‌ها، درصد بیکاری در این کشور افزایش یافته است و تنها در ماه جولای آمار اخراج نیروها توسط شرکت‌های آمریکایی نسبت به ماه گذشته با افزایش ۵۴ درصدی همراه بوده است. 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،  شرکت‌های آمریکایی در ماه جولای ۲۶۲ هزار و ۶۴۹ نفر را اخراج کردند این در حالی است که آمار اخراج در ماه ژوئن (خرداد) ۱۷۰ هزار و ۲۱۹ نفر بوده است. 

خبرگزاری رویترز آمار افزایش بیکاری و روند اخراج کارکنان در آمریکا را از شرکت بدست آورده است. 

اندرو چلنچر معاون ریس شرکت چلنجر، گری  که در زمینه مدیریت منابع انسانی در ایالت متحده فعالیت دارد، گفت: مصرف کنندگان خواهان خرید کالاهای کمتری هستند و مشاغل تعطیل می‌شوند و ورشکستگی‌ها رو به افزایش است. 

به گفته وی ، بسیاری از زیان های مالی و تعطیلی مشاغل مستمر ادامه دارد و پیدا کردن مشاغل جدید و احساس امنیت شغلی برای بسیاری از کارگران دشوار خواهد بود. 

چلنجر افزود: ما شاهد تاثیر رکود اقتصادی کرونا بر شرکت‌های آمریکایی هستیم. شرکت‌هایی تلاش کردند تا با بازگشایی به وضعیت سابق قبل از کرونا برگردند اما قادر به جذب مشتری نبودند و مجددا مجبور با بستن شرکت‌ها شدند. 

به گفته اندرو، با ادامه تاثیر کرونا بر اقتصاد آمریکا، شمار شرکت‌هایی که اعلام ورشکستگی می‌کنند در حال افزایش است. 

عدم بهبود وضعیت کار در آمریکا و افزایش شمار بیکاران در این کشور در حالی مطرح می‌شود که کاخ سفید و کنگره همچنان از دستیابی به توافقی درباره بسته بعدی محرک اقتصادی ناکام مانده‌اند. 

کاخ سفید،  دموکرات‌ها را مسوول شکست در دستیابی به توافقی کوتاه مدت درباره اعطای مزایای بیمه بیکاری و توقف اخراج‌ها می‌داند اما جمهوری خواهان که چند هفته‌ای را معطل آغاز مذاکرات رسمی درباره بسته محرک بوده‌اند، هنوز در بین خودشان به توافقی نرسیده‌اند.