۰ نفر

بانک مرکزی انگلیس؛

بحران اقتصادی در انگلیس طولانی‌تر می‌شود

۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۸
کد خبر: 458045
بحران اقتصادی در انگلیس طولانی‌تر می‌شود

بانک مرکزی انگلیس با اشاره به منحنی نزولی رشد اقتصادی بر اثر بحران کرونا، نسبت به طولانی شدن روند ترمیم اقتصاد کشور هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اعضای کمیته سیاست‌های پولی بانک مرکزی انگلیس با صدور بیانیه‌ای پیش‌بینی کردند که رشد اقتصادی تا پیش از سال ۲۰۲۲ عادی نخواهد شد. آنها پیشتر پیش‌بینی کرده بودند که اقتصاد کشور تا اواسط سال آینده ترمیم می‌شود.

همچنین پیش‌بینی شده که نرخ بیکاری در انگلیس تا پایان امسال به ۷.۵ درصد معادل ۲ برابر برآوردهای صورت گرفته خواهد رسید.  

کمیته سیاست‌های پولی بانک مرکزی انگلیس امروز (پنجشنبه) در جلسه ای تصمیم گرفت تا برای مهار خسارت‌های مالی ناشی از کرونا نرخ بهره بین بانکی را در پایین ترین حد ممکن نگه‌ دارد.

در بیانیه صادر شده، آمده است که کمیته به ارزیابی سیاست‌های مناسب پولی بر اساس وضعیت اقتصادی کشور ادامه خواهد داد. 

نرخ بهره بین بانکی در انگلیس اولین بار پس از بحران شیوع کرونا در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ با نیم درصد کاهش، از هفتاد و پنج صدم درصد(۰.۷۵) به بیست و پنج صدم درصد(۰.۲۵) رسید. ۷ روز بعد رئیس بانک مرکزی تصمیم گرفت تا این میزان را به پایین‌ترین حد ممکن برساند که در تاریخ کشور بی سابقه است.

همزمان، دولت انگلیس ۳۳۰ میلیارد پوند برای تعدیل تأثیرات اقتصادی ناشی از کرونا اختصاص داده است. با این حال کارشناسان معتقدند که پیامدهای ناشی از پاندمی ویروس کرونا بیشتر از انگیزه‌هایی است که دولت با ایجاد بسته‌های اقتصادی به دنبال آن است. 

آنها بر این باورند که اوضاع به حدی پیچیده شده که بسته‌های حمایتی دولت قادر به جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا نخواهد بود.

دولت انگلیس ناگزیر از فشارهای اقتصادی و تحریک چرخه اقتصاد، سطح محدودیت‌های قرنطینه را به تدریج از اردیبهشت گذشته کاهش داده است.