۰ نفر

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد؛

مذاکره نمایندگان روسیه و اتحادیه اروپا درباره برجام

۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲:۰۷
کد خبر: 457901
مذاکره نمایندگان روسیه و اتحادیه اروپا درباره برجام

معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده اتحادیه اروپا در روسیه درخصوص برجام به گفت و گو و مذاکره پرداختند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: «سرگئی ریابکوف» و «مارکوس ادرر» دیدار کرده و درخصوص مسائل مهم دستور کار بین المللی با محوریت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران گفت وگو کردند.

در این دیدار برخی مسائل مربوط به کنترل تسلیحات نیز بررسی شد.

گفتنی است روسیه و اتحادیه اروپا به عنوان اعضای گروه 1+4 در چارچوب برجام با یکدیگر همکاری می کنند.

در همین حال امروز یک مقام روس در نمایندگی دائمی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که روسیه همچنان مخالف قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران است. 

خبرگزاری تاس امروز به نقل از این مقام و بدون اشاره به نام و مقام وی  نوشت: موضع ما (روسیه) تغییر نکرده است. در نشست روز 30 جولای شورای امنیت برای بحث درخصوص پیشنهاد آمریکا، واسیلی نبنزیا نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که حتی در صورتی که پیش نویس قطعنامه برای رای گیری ارائه شود شانسی برای تایید ندارد.

مقام روس به نقل از نبنزیا خاطرنشان کرد: روسیه تلاش ها برای تایید سیاست فشار حداکثر در مورد ایران از سوی آمریکا را در شورای امنیت نخواهد پذیرفت.

خبرگزاری تاس نوشت: پیش نویس قطعنامه که نسخه آن در اختیار این خبرگزاری قرار دارد فرقی با پیش نویسی که در ماه ژوئن ارائه شده بود ندارد و در آن آمریکا پیشنهاد می کند همه کشورها مانع  استفاده از خاکشان یا کشتی ها و هواپیماهایشان بطور مستقیم برای فروش یا تحویل سلاح به ایران به استثنای محموله هایی که کمیسیون ویژه شورای امنیت برای مصرف های انسانی اجازه می دهد، می‌شوند.

رسانه روسی نوشت: هنوز معلوم نیست که واشنگتن این سند را چه زمانی به رای گیری در شورای امنیت خواهد گذاشت.

تاریخ تحریم های تسلیحاتی ایران روز 18 ماه اکتبر سال 2020 برابر با ۲۷ مهرماه به پایان می رسد.