۰ نفر

کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند؛

سقوط قیمت دلار نزدیک است

۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۴
کد خبر: 457821
سقوط قیمت دلار نزدیک است

کارشناسان اقتصادی و حتی بانک گلدمن ساکس آمریکا هشدار داده‌اند که سیاست‌های مالی دولت آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا می‌تواند در نهایت به ضرر دلار تمام شود.

به گزارش خبری رویترز، کارشناسان اقتصادی و حتی برخی موسسات بزرگ بانکی بر این باورند که سیاست هایی که دولت آمریکا برای حمایت از اقتصاد این کشور در برابر تبعات شیوع ویروس کرونا در پیش گرفته است می تواند به ضرر دلار تمام شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، این موسسات هشدار داده اند که این سیاست ها می تواند به روند آهسته سقوط دلار از ارز مسلط نظام اقتصاد بین الملل سرعت بخشد.

تحلیلگران اقتصادی و سرمایه داران از جمله ری دالیو، میلیاردر معروف آمریکایی و حتی بانک گلدمن ساکس آمریکا از جمله آنهایی هستند که هشدار داده اند که حجم سنگین بسته های مالی که دولت آمریکا برای حفاظت از اقتصاد این کشور در برابر کرونا فعال کرده است نهایتا می تواند طی ماه های آینده به ضرر دلار تمام شود.

از دیگر دلایلی که شرایط پیش رو را برای دلار خیلی مثبت نکرده است کاهش شدید نرخ بهره دلار توسط بانک مرکزی فدرال آمریکا و بالا گرفتن بی ثباتی های سیاسی همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است.

در حال حاضر ارزش دلار نسبت به بیشینه خود در سال جاری 9 درصد کاهش داشته و در ماه جولای هم بدترین عملکرد ماهانه خود طی 10 سال گذشته را به ثبت رسانده است.

در ماه جولای دلار بیش از 4 درصد از ارزش خود را در برابر سبد ارزهای بین المللی از دست داده است.

الن راسکین، کارشناس ارشد بانک دویچه وله، میگوید: اتفاقاتی که می تواند جایگاه دلار را به عنوان ارز غالب حساب ذخیره ارزی کشورها تحت تأثیر منفی قرار دهد به صورت تاریخی به نوعی همزمان رخ داده اند و اخیرا سرعت این تغییرات افزایش هم یافته است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، ماه گذشته میلادی گفته بود که جایگاه دلار به عنوان ارز مسلط بین المللی به نفع این کشور است و دولت آمریکا به دنبال حفظ این جایگاه است.