۰ نفر

پروازهای ترکیه از ۱۴مرداد برقرار می‌شود

شرط عجیب امارات برای پذیرش مسافر ایرانی

۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴
کد خبر: 456874
شرط عجیب امارات برای پذیرش مسافر ایرانی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با اعلام کشور ترکیه، پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به ترکیه از روز سه‌شنبه 14 مرداد برقرار می‌شود اما در این پروازها فقط مسافرانی که «اقامت دائم» و «تابعیت» ترکیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند امکان سفر به ترکیه دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مقصود اسعدی سامانی، درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، بیان کرد: پروازهای ترکیه که پیش از این طبق مصوبه کشور ترکیه متوقف شده بود، از روز سه شنبه 14 مرداد برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی مجددا برقرار خواهد شد و شرکت ماهان اولین‌ پرواز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام خواهد داد.

وی افزود: البته کشور ترکیه اعلام کرده است که فقط مسافرانی که «اقامت دائم» ترکیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند و «تابعیت این کشور» را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند، امکان تردد به ترکیه برای آنها وجود دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: فعلا در پروازهای ترکیه دانشجویان امکان سفر به این کشور ندارند.

وی اظهار داشت: با این حال مسافران ترکیه باید حتماً از کشور مبدأ، دارای مدرک تست منفی کرونا باشند.

اسعدی سامانی ادامه داد: ترکیش ایرلاین هم از روز گذشته اول اگوست مجوز پروازهای ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت کرد.

* مسافران فاقد مدرک تست منفی کرونا در فرودگاه‌ دوبی دیپورت می‌شوند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: از سوی دیگر پروازهای دبی نیز برقرار است اما سختگیری‌های خاصی اعمال می‌شود؛ یعنی مسافر باید نتیجه آزمایش منفی کرونا که حداکثر مربوط به 4 روز قبل باشد را در فرودگاه مقصد ارائه کند و اگر تست کرونا نداشته باشند، مسافر دیپورت می‌شود.

 در این زمینه بخوانید:

پروازهای خارجی کی از سرگرفته می‌شوند؟

اسعدی سامانی گفت: اگر مسافری‌ وارد فرودگاه دبی شود و تست منفی کرونا نداشته باشد باید ۱۴ روز قرنطینه باشد.

* امارات فهرست مسافران ایرانی را قبل از پرواز بررسی می‌کند

وی بیان کرد: همچنین کشور امارات اعلام کرده است در‌ پروازهایی که از ایران به سمت امارات می‌آید، باید پیش از انجام پرواز، فهرست مسافران به کشور امارات اعلام شود، آنها فهرست را بررسی می‌کنند که آیا این مسافران می‌توانند در فرودگاه مبداء سوار بر هواپیما شده و وارد امارات شوند یا خیر.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در واقع باید پیش از انجام پروازهای امارات، مسافران پرواز به آنها معرفی شوند و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به سوار کردن مسافران ای که نام آنها از سوی کشور امارات رد می‌شود، نیستند.

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که آیا این مطالبه‌ کشور امارات قانونی است؟ گفت: به هر حال هر کشوری می‌تواند بابت پذیرش مسافر مقرراتی اعمال کند و از این نظر، مشکل قانونی وجود ندارد.