به دلیل ترس از افزایش مجدد مبتلایان به کرونا و تعطیلی‌های ناشی از آن، مطالبات بیکاری در آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایش یافت و به یک میلیون و 434هزار مورد رسید.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بر اساس آخرین آمار بیکاری که روز پنج‌شنبه توسط وزارت کار منتشر شد، شمار آمریکایی‌هایی که اخیرا متقاضی دریافت مزایای بیکاری از طریق برنامه‌های ایالتی هستند، برای دومین هفته متوالی در هفت روز منتهی به 25ژوئیه افزایش یافته است.

در این زمینه بخوانید

شدیدترین سقوط اقتصادی تاریخ مدرن آمریکا

۱.۴میلیون آمریکایی در هفته‌ای که گذشت بیکار شدند

ادعاهای اولیه تعدیل‌شده فصلی از یک میلیون و 422هزار به یک میلیون و 434هزار مورد افزایش یافت، زیرا چندین ایالت به دلیل افزایش مجدد شمار مبتلایان به کووید-19، بازگشایی را مجددا متوقف کردند.

پس از 15هفته متوالی کاهش ادعاهای اولیه، بازگشت اخیر، ترس از بحران مشاغل را بیش از حد انتظار برانگیخت. حتی پس از 15هفته روند نزولی، شمار مطالبات بیکاری جدید هرگز به زیر یک میلیون مورد کاهش نیافت.

پیش از شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19، مطالبات هفتگی در پاییز 1982 به 695هزار مورد صعود کرد که شرایط را در چشم‌اندازی تاریک قرار داد.

با وجود 17میلیون بیکار بیمه شده (از طریق برنامه‌های ایالتی) در هفته منتهی به 18ژوئیه، بحران اشتغال بسیار زیاد است.

گفتنی است که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در پاسخ به اینکه انتظار وی از آخرین ضررهای شغلی چگونه دائمی خواهد بود اذعان داشت: "ممکن است میلیون‌ها نفر دیگر هرگز نتوانند به شغل پیشین خود بازگردند و همچنین احتمالا چند سال طول بکشد این افراد کار پیدا کنند."

در نمودار ارائه شده، مطالبات اولیه بیکاری هفتگی در آمریکا را مشاهده می‌کنید؛

افزایش مطالبات بیکاری در آمریکا