۰ نفر

وزیر خارجه اوکراین گفت:

استقبال اوکراین از گفت‌وگوی سازنده درباره سقوط هواپیما

۱۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۲
کد خبر: 456514
استقبال اوکراین از گفت‌وگوی سازنده درباره سقوط هواپیما

وزیر خارجه اوکراین با «سازنده» خواندن مذاکرات با هیأت ایرانی درباره هواپیمای سانحه‌دیده، از ارائه هرگونه جزئیات درباره پرداخت غرامت خودداری کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دمیترو کولِبا» وزیر امور خارجه اوکراین، امروز (جمعه) گفت صحبت‌ها با هیأت ایرانی درباره هواپیمای سانحه‌دیده اوکراینی و پرداخت غرامت «سازنده» است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کولبا ضمن استقبال از مذاکرات سازنده هیأت ایرانی، توضیح داد: «گفت‌وگوها شب گذشته به پایان رسید. این مباحثات ۱۱ ساعت به طول انجامید. در کل، آنها سازنده بود. این اجماع و تفاهم وجود دارد که شفاف‌ترین و بی‌طرفانه‌ترین تحقیقات از سوی ایران مورد نیاز است».

بر این اساس، وی اما تاکید کرد که هنوز برای صحبت کردن درباره اینکه چه مبلغی برای پرداخت شدن به عنوان غرامت مورد توافق قرار می‌گیرد، زود است.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که ۱۸ دی ماه سال گذشته از تهران عازم کی‌یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن که اکثریت آنها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند.

هفته قبل بود که «یوژنی ینین» معاون وزیر خارجه اوکراین از اتمام موفق فرایند رمزگشایی از جعبه سیاه هواپیمای سانحه‌دیده اوکراینی در ایران، خبر داد.

پیش از آن نیز«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از تصمیم ایران برای ارسال جعبه سیاه هواپیمای سانحه‌دیده به کشور فرانسه استقبال کرده بود.