۰ نفر

سفیر صربستان: آمارهای جهانی بیانگر موفقیت کارنامه اقتصادی روحانی

۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۲۵
کد خبر: 257456
سفیر صربستان: آمارهای جهانی بیانگر موفقیت کارنامه اقتصادی روحانی

سفیر صربستان گفت: ایران در دوره ریاست جمهوری روحانی نشان داد، اقتصاد اولویت آن است و آمارهای جهانی بیانگر موفقیت کارنامه اقتصادی دولت در این دوره است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر«دراگان تودوروویچ» در حاشیه نشست مشترک سفرای کشورهای اروپایی با «مهدی کرباسیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که چهارشنبه گذشته در محل این وزارتخانه برگزار شد  افزود: روحانی و ظریف بارها اعلام کرده اند که به دنبال روابط صلح آمیز با دیگر کشورها هستند و پیگیری این سیاست ها نتیجه خوبی برای ایران خواهد داشت.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر امور خارجه کشورمان به صربستان گفت: این سفرها در گسترش همکاری ها و جذب سرمایه گذاری خارجی به ایران موثر است.

سفیر صربستان اضافه کرد: این نشست که هدف آن معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بخش معدن بود نیز بسیار مفید بود و ما توانستیم در زمینه پتانسیل های سرمایه گذاری در بخش مذکور اطلاعات بدست آوریم.

وی روابط صربستان با ایران را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: صربستان تنها کشور در منطقه است که به شهروندان ایرانی ویزا می دهد و به همین دلیل اکنون ایرانی ها زیادی برای گردشگری به این کشور می آیند.

تودوروویچ ادامه داد: ما دیروز با دوستان ایرانی شرکتی در تهران باز کردیم که تنها در زمینه گسترش گردشگری کار کند.

سفیر صربستان تصریح کرد: البته روابط اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور هنوز به سطح مطلوب نرسیده و هر دو طرف باید برای افزایش سطح آن تلاش بیشتری کنند.

وی همچنین در مورد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: ایران در مسیر درست قرار دارد و آژانس بین المللی انرژی نیز تاکنون 10 بار تایید کرده است که ایران شرایط برجام را رعایت کرده است.

این مقام مسئول افزود: با توجه به حمایت اتحادیه اروپا از برجام امیدواریم این توافق بین المللی به خطر نیفتد.

مهدی کرباسیان معاون، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو چهارشنبه گذشته در نشست مشترک با سفیران کشورهای اروپایی گفت: این وزارتخانه خواهان سرمایه گذاری شرکت های اروپایی در بخش معدن است و از آن حمایت می کند.