۰ نفر

تشکیل کمیته انضباطی در سندیکای بیمه‌گران

۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲
کد خبر: 453417
تشکیل کمیته انضباطی در سندیکای بیمه‌گران

دستورالعمل جدیدی در اجرای تبصره یک ماده ۱۲ اساسنامه سندیکای بیمه‏ گران ایران به منظور ایجاد فضای سالم و عاری از تخلف از ضوابط و مقررات حرفه ‏ای و صنفی و افزایش کارآیی و بهبود کمّی و کیفی فعالیت اعضای سندیکا جهت رسیدگی به تخلفات احتمالی آنان از مفاد تصمیمات شورای عمومی و هیئت رئیسه به تصویب رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین، برابر این دستورالعمل کمیته‌ ای مرکب از هفت نفر، شامل سه نفر از اعضای سندیکا به انتخاب شورای عمومی، روسای کمیسیون‌ های مالی، فنی و حقوقی و دبیرکل که با رعایت مفاد این دستورالعمل و قوانین و مقررات جاری نسبت به تخلفات اعلام شده علیه هر یک از اعضای سندیکا، رسیدگی کرده و تصمیم می گیرند.

بر اساس این گزارش تصمیمات شورای عمومی و هیئت رئیسه همان است که توسط ارکان مذکور با رعایت ترتیب دعوت، نصاب رسمیت جلسات و ضوابط مقرر در اساسنامه سندیکا اتخاذ و به نحو مکتوب به اعضا ابلاغ شده باشد.

در دستورالعمل یادشده تصریح شده که اداره جلسات کمیته انضباطی به عهده رئیس یا نائب رئیس و سایر امور کمیته انضباطی نظیر ثبت شکایات واصله، صدور دعوتنامه، تنظیم صورتجلسات، ابلاغ آراء توسط دبیرکل سندیکا انجام خواهد شد.

مدت عضویت اعضاء در کمیته انضباطی دو سال است و انتخاب مجدد آنها مشروط به داشتن شرایط مندرج در بند (ب) ماده (۱) منعی ندارد.

گفتنی است کمیته انضباطی در چارچوب موازین این دستورالعمل و مصوبات شورای عمومی و هیات رئیسه و نیز مقررات مربوط با مطالعه و بررسی گزارش واصله و مدارک و مستندات مربوط و عملکرد عضو مدعی علیه در موضوع، با دعوت از نماینده‌ عضو یاد شده به جلسه رسیدگی و استماع دفاعیات و بررسی ادله وی در رابطه با موضوع، ادعای مطرح شده را رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد کرد.

لازم به ذکر است که مواردی نظیر تذکر شفاهی در جلسه شورای عمومی، اخطار کتبی، اخطار کتبی با درج در پایگاه اطلاع رسانی سندیکا و محرومیت از تمام یا قسمتی از خدمات مشترک سندیکا و اعلام تخلف به بیمه مرکزی جهت بررسی و اتخاذ تصمیم مقتضی از جمله تنبیهاتی است که برای متخلفان در نظر گرفته شده است.بدیهی است در صورت عدم احراز تخلف مدعی علیه، کمیته انظباطی رای به برائت او صادر شود پرونده مختومه خواهد شد.