۰ نفر

بیمه‌ها ۵۰هزار میلیارد تومان سهام خریدند

۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲
کد خبر: 450238
بیمه‌ها ۵۰هزار میلیارد تومان سهام خریدند

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد که ارزش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای در بازار سرمایه، در حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "غلامرضا سلیمانی"، با اشاره به اصلاح صورت گرفته در آیین نامه سرمایه گذاری در سال 98، بیان کرد: براین اساس شرکت های بیمه ای باید بخشی از حق بیمه دریافتی خود را در بانک سرمایه گذاری و 30 درصد از مبلغ حق بیمه دریافتی را هم در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کنند و سهامی بخرند که قابلیت نقد شوندگی داشته باشد.

وی گفت: در راستای عمل به آیین نامه سرمایه گذاری، شرکت های بیمه ای از منابع دریافتی حق بیمه اقدام به سرمایه گذاری  در بازار سرمایه کرده اند و در حال حاضر حدود 50 هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری شرکت های بیمه در بازار سرمایه است.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد که اصلاح صورت گرفته در آیین نامه سرمایه گذاری به نفع بیمه گذاران بوده است چراکه یکی از مشکلات صنعت بیمه این بود که مبالغ حق بیمه دریافتی در جایی سرمایه گذاری می شد که بازدهی بالا و قدرت نقد شوندگی نداشت.

سلیمانی افزود: ، اما در حال حاضر با اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری کمک شده  تا هر زمان که خسارتی اتفاق افتاد، شرکت های بیمه ای بتوانند به سرعت آن مبلغ را از سیستم بانک و یا بازار سرمایه دریافت کرده و سریع تر خسارت را پرداخت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی، در پاسخ به پرسشی، مبنی بر اینکه" چرا چند شرکت بیمه ای با وجود میثاق بسته شده در سندیکای بیمه گران برای عدم ارایه تخفیف، باز هم در بیمه نامه شخص ثالث تخفیف می دهند؟" ، گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که دارم، سندیکای بیمه گران در این خصوص بسیار فعال عمل کرده  و جلوی آن شرکت هایی که به این موضوع توجه نکرده و همچنان از این مبلغ تخفیف استفاده می کردند گرفته شده است.

سلیمانی ادامه داد: موضوع این است که اگر نرخ حق بیمه دریافتی بیمه شخص ثالث بالا است پس طبیعی است که آن را کم کنیم و سندیکا هم اعلام کرده  که اگر واقعا فکر می کنید مبلغ حق بیمه شخص ثالث بالا است آن را کم کنید، اما اگر نرخ حق بیمه دریافتی بالا است، پس چرا از آن طرف ضریب خسارت بالاتر از صد است. !

وی افزود: به همین دلیل سندیکای بیمه گران در این خصوص خوب عمل می کند تا بتواند جلوی بعضی از تخلفات را بگیرد.