۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کرونا در ایران با بیمه‌ها چه کرد؟/ تقاضا برای بیمه عمر بالا رفت

۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳
کد خبر: 432246
کرونا در ایران با بیمه‌ها چه کرد؟/ تقاضا برای بیمه عمر بالا رفت

کارشناسان فروش شرکت‌های بیمه‌ای با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر حوزه فعالیت خود طی دو ماه گذشته، از افزایش تقاضا برای بیمه عمر و درمان خبر دادند

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ با شیوع کرونا و تعطیلی کسب‌وکارها تقریبا حوزه‌ای باقی نمانده که از آثار مخرب این ویروس بر اقتصاد در امان مانده باشد.

شرکت‎های بیمه‌ای هم از این قاعده مستثنی نیست. با وجود کاهش سفرهای جاده‌ای و کمتر شدن تلفات جاده‌ای که هر سال پرداختی‌های بسیاری را برای شرکت‌های بیمه به دنبال داشت به نظر می‌رسد ترس ابتلا به ویروس کرونا و آینده مبهم آن تقاضاها را برای بیمه عمر افزایش داده است.

در همین رابطه مسئول نمایندگی یکی از شرکت‌های بیمه‌ به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: شیوع ویروس کرونا بر روی بعضی بیمه‌ها مثل بیمه بدنه و ثالث تاثیری ندارد زیرا ثالث اجباری است و بیمه مرکزی هم بخشنامه داده است که بیمه‌گذاران می‌توانند بیمه‌های ثالث خود را بدون پرداخت حق بیمه در این شرایط تمدید کنند و پس از به پایان رسیدن این بحران نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی در رابطه با بیمه‌هایی مثل اشخاص، درمان و عمر ادامه داد: ممکن است برخی شرکت‌های بیمه‌ای در ذیل بیماری‌های خاص خود کرونا را جا بدهند و هزینه‌هایی برای آن پرداخت کنند. از آن جا که بیمه عمر هم سرمایه‌ای برای آینده افراد محسوب می‌شود با توجه به مرگ و میر افراد تقاضا برای بیمه عمر بیشتر شده است.

به گفته این نماینده برخی شرکت‌های بیمه پوشش‌های خاص درمانی برای بیمه عمرشان آماده کردند که کرونا را در ذیل آن آوردند که در این صورت اگر فردی به کرونا مبتلا شد می‌تواند خسارت هزینه بیمارستان را دریافت کند.

 وی خاطرنشان کرد: البته به نظر نمی‌رسد تاثیری که کرونا بر روی بیمه‌ها می‌گذارد با سایر نقاط جهان یکسان باشد زیرا رشد صنعت بیمه در ایران کمتر از خارج است و قدرت بیمه‌های خصوصی نسبت به بیمه‌های دولتی خیلی کمتر است.

یک کارشناس فروش دیگر در خصوص تاثیر کرونا بر روی صنعت بیمه گفت: طی این دوماه فروش بیمه عمر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است و ما از کرونا دربخش بیمه عمر سود کردیم.

وی ادامه داد: در بیمه ثالث و بدنه شرایط قبلی برقرار است زیرا ثالث اجباری است و در بخش بدنه هم بخاطر شرایط قرنطینه افراد با کمی تاخیر برای پراخت‌های خود به ما مراجعه کردند.

این کارشناس فروش بیمه با بیان اینکه در مجموع حجم مراجعات حضوری افراد در این ایام کمتر شده است، گفت: همچنین فروش ما در بخش بیمه باربری بسیار کمتر شده است و ضرر داشتیم زیرا جابجایی‌ها متوقف شده است.

به طور کلی به نظر می‌رسد اگر شرایط فعلی ناشی از کرونا در کوتاه‌مدت به پایان برسد نمی‌تواند تاثیر چندانی بر صنعت بیمه بگذارد اما اگر طولانی بشود به همان میزان که آثار مخربی بر اقتصاد کشور خواهد داشت صنعت بیمه‌ هم نمی‌تواند از آسیب‌های آن مصون بماند.