۰ نفر

عرضه اموال مازاد بانک‌ها در بورس کالا توفیقی نداشته است

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰
کد خبر: 430953
عرضه اموال مازاد بانک‌ها در بورس کالا توفیقی نداشته است

مدیرعامل شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها عقیده دارد که عرضه املاک مازاد بانک ها در بورس مستلزم صورت گرفتن هماهنگی‌های بیشتری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک‌آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیماه سال 1393 همه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری را موظف کردند که در مدت سه سال، اموال منقول و غیرمنقول مازاد و سهام تحت تملک خود را در بنگاه‌هایی که فعالیت غیربانکی دارند، واگذار کنند.

پیمان کریمی یگانه  بیان کرد: سال گذشته بورس کالا جلساتی را تشکیل داد و تمهیداتی را برای عرضه این اموال در بورس پیش بینی کرد اما برای ترغیب بیشتر بانک ها به این امر باید هماهنگی های بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از موانع بر سر راه این امر این بود که املاک عرضه شده در بورس باید مشخصات ویژه ای از لحاظ حقوقی و اجرایی ازجمله همگن و بدون معارض بودن داشته باشند اما سال گذشته مشخصات املاک مازاد بانک ها با این مشخصات منطبق نبودند.

کریمی یگانه با اشاره بر این موضوع که پیش از این هم اموال مازاد بانک ها در بورس کالا عرضه شده است افزود: با این حال این اقدام توفیقی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال گذشته بورس موانعی را که بر سر راه عرضه قرار گرفته بود برداشت تا این امکان پذیری بیشتر شود اما فرصتی برای حضور بانک ها در این حوزه علیرغم تمام تمهیدات پیش بینی شده به وجود نیامد اما امیدواریم که این اتفاق در سالجاری رخ دهد.