۰ نفر

خدمات سازمان تامین اجتماعی غیرحضوری انجام می‌پذیرد

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۳۸
کد خبر: 420846
خدمات سازمان تامین اجتماعی غیرحضوری انجام می‌پذیرد

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با تاکید بر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی از طریق درگاه خدمات غیرحضوری به نشانی https://eservices.tamin.ir/ درخواست‌ها را ثبت و پیگیری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، مهرداد قریب اظهار داشت: یکی از مهمترین مطالبات بیمه شدگان که سبب مراجعه به واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی می شود، مرتبط به دفترچه‌های درمانی است.

وی افزود: داوطلبان به منظور دریافت دفترچه جدید قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی ابتدا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی https://eservices.tamin.ir/  درخواست خود را ثبت کنند که در زمان حضور در واحدهای مربوطه، تحویل دفترچه در کمترین زمان ممکن محقق شود.

قریب ثبت و پیگیری درخواست‌های برخورداری از تعهدات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی را نیز از دیگر موضوعات مراجعه بیمه شدگان و بازنشستگان به واحدهای اجرایی عنوان کرد و گفت: درحال حاضر بسیاری از خدمات کوتاه مدت از قبیل کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه اروتز، پروتز، کفن و دفن و بسیاری دیگر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از طریق درگاه خدمات غیرحضوری قابل اجرا است.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی همچنین دریافت لیست و حق بیمه را نیز مهمترین مطالبات کارفرمایان برشمرد و افزود: امروزه ۹۸ درصد از لیست و حق بیمه کارگاه‌های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیاز به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی نیست.

قریب با بیان این‌که خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی است؛ یادآور شد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان حتی الامکان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.