۰ نفر

رییس کل بیمه مرکزى:

پرداخت ٢٠٠میلیارد تومان خسارت به سیل‌زدگان در سال ٩٨/ اختصاص ٢.٨میلیارد تومان به آسیب دیدگان تشییع پیکر سردار سلیمانى

۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبر: 415810
پرداخت ٢٠٠میلیارد تومان خسارت به سیل‌زدگان در سال ٩٨/ اختصاص ٢.٨میلیارد تومان به آسیب دیدگان تشییع پیکر سردار سلیمانى

رییس کل بیمه مرکزی از پرداخت 200میلیارد تومان خسارت به سیل‌زدگان در اوایل امسال خبر داد و گفت: در سیل اخیر وضعیت بیمه واحد‌های مسکونی به جز چابهار مطلوب بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین ، غلامرضا سلیمانی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌های بیمه اظهار کرد: درحالیکه دولت بر افزایش درآمد‌ حاصل از مالیات تاکید دارد، اما دریافت مالیات بر ارزش افزوده در بخش درمان و عمر و زندگی منتفی شد ولی این معافیت مالیاتی در بخش شخص ثالث رخ نخواهد داد.

برآورد خسارت ١.٦میلیارد تومانی سیل امسال

سلیمانی درباره پوشش خسارت سیل اوایل امسال بیان کرد: امسال 200میلیارد تومان بابت سیل خسارت پرداخت کرده‌ایم، اما در چابهار تعداد واحدهای تحت پوشش بیمه محدود بود؛ ضمن اینکه ١٣٠٠ روستا تحت محاصره سیل قرار داشت و ٢٥ درصد واحدهای مسکونی خسارت دید، از این رو برآورد ما از خسارت این سیل میلیارد تومان است.

بیمه مرکزی دخالتی در تعیین حقوق مدیران بیمه های خصوصی ندارد

وی همچنین درباره عدم انتشار حقوق مدیران عامل و اعضای هیات مدیره صنعت بیمه، تاکیدکرد: با توجه به دولتی و خصوصی بودن شرکت‌های بیمه، در شرکتهای دولتی حقوق و مزایا تعیین شده و در چارچوب پرداخت می شود؛ اما حقوق و مزایای مدیران عامل در شرکتهای بیمه خصوصی، مرتبط با رابطه سهامدار و مدیران است که بر اساس توافق مبالغی را در رابطه با حقوق و مزایای سالانه، تعیین می شود؛ پس بیمه مرکزی دخالتی در حقوق و مزایای مدیران بیمه های خصوصی ندارد.

وی افزود: بیمه مرکزی دخالتی در تعیین حقوق مدیران بیمه های خصوصی ندارد، دستوری هم وجود ندارد که مدیران حقوق خود را افشا کنند و بیمه مرکزی نمی تواند اجباری در این موضوع داشته باشد.

بیمه مرکزی باید جلوی فساد را بگیرد

سلیمانی درمورد دریافت کارمزدهای بالا توسط برخی شرکت‌های بیمه‌ای گفت: دلیلی ندارد که کارگزاران بیمه کارمزد بالایی دریافت کنند، البته ما در مورد برخی کارمزدها نگران هستیم که موجب فاسد نشوند؛ شرکت‌های بیمه باید مبلغ کمتری از بیمه گذاران دریافت کنند نه اینکه کارمزد هم بدهند.

هواپیمای اوکراینی هیچ ارتباطی با شرکت‌های بیمه ندارد

سلیمانی درمورد خسارات هواپیمای اوکراین نیز اظهار کرد: فعلا هیچ میزان خسارتی برای هواپیمای اوکراینی مشخص نشده و این مربوط به مکاتباتی است که باید بین دو دولت انجام شود؛ همچنین این مورد به هیچ عنوان به شرکت‌های بیمه‌ای مربوط نمی‌شود ولی بیمه مرکزی در این خصوص اعلام آمادگی برای مشاوره کرده است.

انتشار آمار سه ماهه شرکت‌های بیمه‌ای در آینده نزدیک

رییس بیمه مرکزی به مغایرت آمار سه ماهه شرکت‌های بیمه‌ نیز اشاره کرد و افزود: مکانیزمی تعریف شده که این مغایرت‌ها به حداقل برسد و از این رو آمار سه ماهه شرکت‌ها به زودی منتشر خواهد شد.

ورود مستقیم بیمه مرکزی در عزل مدیرعاملان متخطی

سلیمانی درباره سازوکار عزل مدیر و هیات مدیره شرکت‌های بیمه توضیح داد: اگر در شرکت بیمه ای به این نتیجه برسیم که مدیران عامل یا هیات مدیره اقدامی انجام می دهند که به ضرر صنعت بیمه، شرکت و یا سهامداران است حتما مستقیما وارد عمل شده و آنها را عزل می کنیم.

عدم اعلام میزان خسارت بانک‌ها در اغتشاشات اخیر

سلیمانی در خصوص میزان خسارت‌های اغتشاشات آبان ماه گفت: تمامی واحدهایی که تحت پوشش خسارت ناشی از آشوب و بلوا بودند را شناسایی و ارزیابی کردیم و بانک‌ها نیز به موازات در حال جمع بندی هستند؛ اما از سوی شرکت‌های بیمه به صورت رسمی به بانکها آمادگی پرداخت خسارات اعلام شده اما بانک‌ها هنوز میزان خسارت را به ما اعلام نکرده‌اند ضمن اینکه تا کنون ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به واحدهای آسیب دیده در اغتشاشات از سوی صنعت بیمه پرداخت شده است.