۰ نفر

مدیرعامل بیمه آسیا مطرح کرد؛

شرایط اقتصادی کنونی تاثیری بر روی فروش بیمه‌نامه ندارد

۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۶
کد خبر: 403529
شرایط اقتصادی کنونی تاثیری بر روی فروش بیمه‌نامه ندارد

مدیرعامل شرکت بیمه آسیا گفت: بیمه یک هزینه نیست که با افزایش تورم فروش آن کاهش یابد بیمه یک نیاز ضروری است که این نیاز همیشه در جامعه وجود دارد و وظیفه شرکت‌های بیمه‌ای این است که با ایجاد اطمینان در جامعه آرامش را برای مردم به ارمغان بیاورند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، مسعود بادین گفت: درصورتی که بیمه نامه به عنوان هزینه در نظر گرفته شود احتمال کاهش فروش آن با توجه به شرایط کنونی اقتصادی جامعه وجود دارد اما بیمه را نباید به عنوان هزینه در نظر گرفت زیرا بیمه نامه در سبدخانوارها جزء نیازهای ضروری است.

وی افزود: وظیفه ی شرکت‌های بیمه‌ای این است که با اطمینانی که در جامعه ایجاد می کنند آرامش را برای مردم به ارمغان بیاورند بنابراین اگر بیمه نامه جزء هزینه ها حساب نشود شرایط اقتصادی  تاثیر خاصی بروی فروش آن نخواهد داشت.

بادین تصریح کرد: یکی از وظایف شرکت های بیمه ای این است که با توجه به وضعیت معیشتی جامعه بیمه نامه هایی با کیفیت خوب را با حداقل قیمت به مردم ارائه دهند به طورقطع زمانی که مالیات برارزش افزوده برروی بیمه نامه اضافه شود قیمت آن افزایش می یابد.

وی ادامه داد: بیمه یک کالای حمایتی است که می تواند مشکلات داخلی افراد را حل کند و با اضافه کردن مالیات برارزش افزوده برروی قیمت بیمه نامه هزینه ای اضافه به سبد خانوارها تحمیل می شود زیرا این مبلغ برروی صنعت بیمه تاثیری نخواهد داشت و شرکت های بیمه ای حق بیمه ی خودرا دریافت کرده و مبلغی اضافه به عنوان مالیات از بیمه گزار دریافت و به سازمان امور مالیاتی پرداخت می کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه آسیا بیان کرد: اگر به این موضوع به عنوان بالابردن فرهنگ بیمه ای کشور نگاه شود با توجه به اینکه در حال حاضر بحث بالابردن ضریب نفوذبیمه هم مطرح است با معافیت مالیاتی هم ضریب نفوذ بیمه بالا رفته و هم ابتیاع بیمه نامه راحت تر می شود و کمکی هم به مردم خواهد شد.