۰ نفر

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

۱۱میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه زندگی هستند/ سرمایه‌گذاری ۲۰درصد پرتفوی بیمه‌ها در بازار سرمایه

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۱۱
کد خبر: 395483
۱۱میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه زندگی هستند/ سرمایه‌گذاری ۲۰درصد پرتفوی بیمه‌ها در بازار سرمایه

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ۱۱میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه زندگی هستند، بر افزایش این عدد تا سهم ۶۰درصد کل جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، غلامرضا سلیمانی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوص‌سازی گفت: ما علاقه‌مند هستیم که در بورس بین‌الملل که در کیش تشکیل می‌شود به عنوان هیات موسس حضور داشته باشیم و تا کنون جلساتی داشتیم و مبالغی رو هم واریز کردیم.

سلیمانی افزود: همه سرمایه‌ها در معرض ریسک هستند و اینجاست که صنعت بیمه به همه کمک می‌کند که خطرات را به حداقل برساند به نوعی که بتواند تا حد امکان خسارات را پرداخت کند.

وی ادامه داد: من معتقدم هر قدر جامعه پیشرفته‌تر باشد و رشد اقتصادی داشته باشد صنعت بیمه در آن موفق‌تر است و شاخص موفقیت کشورها به میزان نفوذ شاخص ضریب بیمه بستگی دارد.

رییس بیمه مرکزی افزود: اگر سرمایه گذاری در کشور انجام شود که بتواند توسط شرکت‌های بیمه‌ای تضمین شود سرمایه‌گذار دوباره بازخواهد گشت و این چرخه باعث رشد اقتصادی خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه هر قدر نقش دولت کمرنگ‌تر باشد صنعت بیمه موفق‌تر است، گفت: زمانی بود که ما در کشور ۴ شرکت بیمه دولتی داشتیم ولی الان تنها ۳۲درصد صنعت بیمه در دست دولت است.

رییس بیمه مرکزی معتقد است اینکه شرکت‌های بیمه‌ای دارند به سمت تخصصی شدن می‌روند اتفاقی بسیار خوب است.

سلمیانی خاطرنشان کرد: صنعت بیمه با جمع کردن پول خردهای مردم به عنوان حق بیمه به کمک بانک و بازار سرمایه در امر سرمایه‌گذاری می‌آید.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز در ایران شرکت‌های بیمه علاقه‌مندند در بانک سرمایه‌گذاری کنند، افزود: در سال گذشته ۲۰ درصد پرتفوی بیمه‌ها در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری شده که امیدواریم در سال ۹۸ و ۹۹ این عدد به ۴۰ درصد برسد.

وی همچنین از تبدیل اوراق بیمه‌ای به اوراق بهادار به گونه‌ای که بتوان آن را در بازار سرمایه خرید و فروش کرد، خبر داد.

رییس بیمه مرکزی ادامه داد: بهترین فرصت جوامع پیشرفته این است که افراد سعی می‌کنند از طریق خرید بیمه زندگی برای آینده‌شان درآمد کسب کنند که در کشور ما ۱۱میلیون نفر از جمعیت کشور تحت بیمه زندگی هستند و ما باید مثل کشورهای توسعه یافته این مقدار را به ۶۰ درصد برسانیم.