۰ نفر

رییس کل بیمه مرکزی خبر داد؛

پرداخت ۴۵میلیارد تومان خسارت به راهپیمایان اربعین حسینی

۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۶
کد خبر: 389203
پرداخت ۴۵میلیارد تومان خسارت به راهپیمایان اربعین حسینی

رییس کل بیمه مرکزی گفت: ۴۵ میلیارد تومان خسارت از سوی صنعت بیمه به راهپیمایان اربعین حسینی پرداخت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، غلامرضا سلیمانی اظهار کرد: متاسفانه تعدادی از هم‌وطنان متدین ما طی برگزاری مراسم اربعین حسینی دچار حوادث گوناگونی شدند که این افراد همگی تحت پوشش بیمه ایران بودند و بیمه ایران با مبلغ حدود ۱۵ هزارتومان، آن‌ها را از ۴۵ کیلومتری مرز عراق تا ۲۴ ساعت بعد از بازگشت به ایران تحت پوشش بیمه قرار داد.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۰۳ نفر فوت و بیش از ۲۰۰۰نفر از زائرین بیمار به بیمارستان‌های ایران منتقل یا در بیمارستان‌های خصوصی عراق بستری شدند که هزینه درمان همه باید توسط شرکت بیمه پرداخت شود که به طور تقریبی برآورد می‌شود، شرکت بیمه ایران حدود ۴۵ میلیارد تومان خسارت باید پرداخت کند. در واقع این طرح نه تنها برای شرکت بیمه سوددهی نداشت بلکه ضریب خسارت بیش از ۱۰۰ درصدی به همراه داشت. اما صنعت بیمه از اینکه توانسته نقش پر رنگی در امنیت و آرامش زائرین کربلا ایفا کند و رضایت آن‌ها و خانوده هایشان را فراهم کند بسیار خرسند است.

اجرای سیستم تنبیه و پاداش با راننده محور شدن شخص ثالث

سلیمانی همچنین در خصوص راننده محور بودن بیمه شخص ثالث گفت: در برنامه ششم توسعه، شرکت‌های بیمه موظف شدند بر اساس راننده محور بودن به هر خودرو خسارت پرداخت کنند، یعنی رانندگان پر خطر که ریسک بالایی دارند حق بیمه بیشتری پرداخت کنند و اگر راننده قانونمدار باشد می‌تواند از تخفیفات ویژه‌ای بهره‌مند شود. به عبارتی سیستم تنبیه و پاداش برای رانندگان در نظر گرفته شده است که نوع رانندگی افراد در نرخ حق بیمه شخص ثالث آن‌ها تاثیر گذار خواهد بود. اما برای هر خودرو یک بیمه نامه صادر می‌شود.

رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سوی بیمه گذاران در بیمه شخص ثالث گفت: مالیات بر ارزش افزوده بیمه شخص ثالث در حال حاضر از بیمه گذاران گرفته می‌شود، اما پیشنهاد دولت و سازمان مالیاتی که در قالب لایحه به دولت نیز ارائه شده است، معاف نمودن صنعت بیمه از مالیات بوده است، چرا که در همه جای دنیا، از بیمه به عنوان یک رفاه اجتماعی یاد می‌کنند و مشمول مالیات نمی‌شود. خوشبختانه این لایحه به صحن مجلس رفته است و امیدوارم با نظر مثبت نمایندگان مجلس تصویب شود.

خودرو‌های بیش از ۱۸۰ میلیون تومانی نامتعارف محسوب می‌شوند

وی در خصوص تصادف با خودرو‌های نامتعارف و نحوه پرداخت خسارت به آن‌ها گفت: در حال حاضر خودرو‌های بالای ۱۸۰میلیون تومان، خودروی نامتعارف محسوب می‌شود و اگر تصادفی با ماشینی با ارزش بیش از ۱۸۰میلیون تومان پیش آید و ماشین نامتعارف فاقد بیمه بدنه باشد، نسبتی از سقف پوشش مالی مقصر حادثه و میزان خسارت گرفته می‌شود و به همان نسبت خسارت پرداخت می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: ما به همه دارندگان وسیله نقلیه به ویژه افرادی که خودرویی با ارزش بیش از ۱۸۰میلیون تومان دارند، توصیه می‌کنیم حتما بیمه بدنه تهیه کنند تا در حوادث این چنینی متضرر نشوند.

نتیجه رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه اطلاع‌رسانی خواهد شد

وی همچنین در پاسخ به برنامه بیمه مرکزی برای رتبه بندی شرکت‌های بیمه گفت: توانگری مالی یکی از شاخص‌های مهم برای انتخاب شرکت بیمه از سوی بیمه گذاران است که از سوی بیمه مرکزی بررسی و اطلاع رسانی می‌شود تا افراد قبل از تهیه بیمه نامه از وضعیت مالی شرکت بیمه مطلع باشند. در حوزه‌های دیگر نیز با موسساتی توانمند در حوزه رتبه بندی، مذاکره شده است و در آینده نزدیک این مهم نیز انجام و اطلاع رسانی می‌شود.