۰ نفر

۱۳شهریور آخرین فرصت بهره‌مندی از بخشودگی جرائم بیمه‌ای

۳۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۱۰
کد خبر: 375365
۱۳شهریور آخرین فرصت بهره‌مندی از بخشودگی جرائم بیمه‌ای

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان گفت: کارفرمایان تا ۱۳ شهریورماه برای استفاده از اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه ای فرصت دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جمیل حق پرست افزود: اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از ١٣ خرداد سال جاری در شعب تامین اجتماعی سراسر کشور آغاز شده و مهلت اجرای این قانون ١٣ شهریور امسال به اتمام می‌ رسد و کارفرمایان در گیلان برای بهره‌مندی از بخشودگی جرائم در اسرع وقت به شعب تامین اجتماعی استان مراجعه کنند.

وی کمک به واحدهای تولیدی بحران دار را از اهداف بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان عنوان و اظهار کرد: کارفرمایان متقاضی می توانند به منظور تکمیل پرونده خود به شعب ۲۸ گانه تامین اجتماعی گیلان در شهرهای مختلف مراجعه کنند و برای بهره مندی از بخشودگی جرائم بیمه‌ای بایستی درخواست خود را به همراه مستندات مورد نیاز به شعب تامین اجتماعی در استان ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

هیأت  وزیران در اجرای ماده (١٣) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در  امر صادرات، موضوع بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان را مصوب کرده که بلافاصله پس از ابلاغ این قانون به سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه آن تهیه و به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شده است. بر اساس این مصوبه، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که جرائم آنها مربوط به قبل از تاریخ  ۲۹ اسفند ۹۶ باشد، چنانچه تا ۱۳ شهریور۹۸ در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده با سازمان تامین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی جرایم متعلقه برخوردار خواهند شد.

قانون بخشودگی جرائم در ارتباط با کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران زیرپوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌ کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌ های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌ اند. تمامی جرائم تا ۲۹ اسفند ۹۶ مشمول این بخشودگی خواهد بود و کارفرمایان بدهکار که در دوره های قبل، علی رغم ارائه درخواست از پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خودداری کرده‌ اند در صورت ارائه درخواست مجدد و با اخذ تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ ها و با رعایت ضوابط مشمول استفاده از تسهیلات این بخشودگی خواهند بود.

بر اساس آخرین آمار، حدود ۳۵ هزار کارفرما به تامین اجتماعی استان گیلان بدهکار هستند. افزون بر ۴۱۶ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۲۶ هزار مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.