۰ نفر

قیمت، استعلام و خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران

۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱
کد خبر: 360658
قیمت، استعلام و خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران

باتوجه به آمار بالای تصادفات و حوادث رانندگی در کشور ما، داشتن بیمه شخص ثالث موضوعی بسیار مهم است و به همین دلیل خرید این بیمه برای تمامی دارندگان خودرو اجباری شده است. همچنین عدم توجه به خرید یا تمدید به موقع این بیمه‌نامه عواقب زیادی را برای افراد به همراه خواهد داشت.

بیمه شخص ثالث ایران

بیمه ایران اولین و قدیمی‌ترین شرکت بیمه و تنها شرکت بیمه دولتی در ایران است که انواع بیمه‌ها از جمله بیمه‌های خودرو یعنی بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را به متقاضیان خود ارائه می‌دهد. بیمه شخص ثالث ایران بالاترین رتبه فروش این رشته بیمه‌ای را در بین سایر شرکت‌ها دارا است. دلیل اصلی این فروش بالا را می‌توان دولتی بودن و قدیمی بودن این شرکت و اعتماد بالای مردم به آن عنوان کرد.

بیمه شخص ثالث چیست؟

باتوجه به آمار بالای تصادفات و حوادث رانندگی در کشور ما، داشتن بیمه شخص ثالث موضوعی بسیار مهم است و به همین دلیل خرید این بیمه برای تمامی دارندگان خودرو اجباری شده است. همچنین عدم توجه به خرید یا تمدید به موقع این بیمه‌نامه عواقب زیادی را برای افراد به همراه خواهد داشت.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ایران

به صورت کلی در بیمه شخص ثالث خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث در تصادفات و حوادث رانندگی، تحت پوشش قرار می‌گیرد. در بیمه شخص ثالث ایران هم غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی اشخاص ثالث آسیب دیده پرداخت می‌شود. همچنین در این بیمه خسارت‌های وارد شده به اموال یا خودروی افراد زیان دیده تحت پوشش قرار می‌گیرد.

در بیمه شخص ثالث ایران خسارت‌های جانی وارد شده به راننده مقصر هم پرداخت می‌شود اما خسارت مالی وارد شده به خودروی مقصر در تعهد بیمه نیست.

سقف پوشش خسارت‌های جانی بیمه شخص ثالث معادل دیه ماه حرام یعنی 360 میلیون تومان است اما حداقل و حداکثر پوشش مالی به تعهدات بیمه‌نامه‌ای که خریداری می‌کنید، بستگی دارد. حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث در سال 98 و بر اساس اعلام بیمه مرکزی، 9 میلیون تومان است.

محاسبه بیمه شخص ثالث ایران

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ایران بر اساس عوامل مختلفی انجام می‌شود. عواملی شامل:

  • نرخ پایه که هر ساله توسط بیمه مرکزی و بر اساس مبلغ دیه اعلام می‌شود
  • کاربری خودرو
  • تخفیف عدم خسارت
  • جریمه دیرکرد روزانه
  • میزان پوشش مالی انتخاب شده
  • مدت اعتبار بیمه‌نامه
  • سال ساخت خودرو

02

قیمت بیمه شخص ثالث ایران

بیمه شخص ثالث جزو آن دسته از بیمه‌هایی است که قیمت متغیری در شرکت‌های مختلف بیمه ندارد. یعنی قیمت بیمه شخص ثالث در شرکت‌های بیمه تقریبا یکسان است؛ به این دلیل که عامل اصلی تعیین قیمت بیمه ثالث نرخ پایه‌ای است که توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود و شرکت‌های بیمه مجاز به فروش این بیمه با قیمتی کمتر از نرخ پایه نیستند.

قیمت بیمه شخص ثالث ایران هم برای یک خودروی مشخص با ویژگی‌های یکسان، تفاوت چندانی با سایر شرکت‌ها ندارد.

تخفیف بیمه شخص ثالث ایران

به صورت کلی در بیمه شخص ثالث تخفیف‌های زیاد و متنوعی برای کاهش قیمت این بیمه وجود ندارد و مهم‌ترین تخفیف بیمه شخص ثالث تخفیف عدم خسارت است. این تخفیف به معنی تعداد سال‌های عدم استفاده از بیمه‌نامه است و به صورت سالانه افزایش پیدا می‌کند.

03

علاوه بر تخفیف عدم خسارت، یک تخفیف 2.5 درصدی هم در بیمه شخص ثالث وجود دارد که این تخفیف از طرف بیمه مرکزی مجاز اعلام شده و برخی از شرکت‌های بیمه آن را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. بیمه شخص ثالث ایران جزو بیمه‌هایی است که این تخفیف 2.5 درصدی را در قیمت بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خود در نظر نمی‌گیرد.

استعلام بیمه شخص ثالث ایران

بسیاری از افراد قبل از خرید بیمه‌های خود، قیمت و شرایط آن را در شرکت‌های مختلف بیمه استعلام می‌گیرند و پس از مقایسه آن ها، اقدام به خرید بیمه می‌کنند. در روش قدیمی استعلام بیمه شخص ثالث شما باید به صورت حضوری به چند شعبه یا نمایندگی بیمه مراجعه کنید و پس از بررسی و مقایسه‌های لازم بیمه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. این روش به صرف وقت و انرژی زیادی نیاز دارد و به دلیل گسترده بودن شرکت‌های بیمه نتیجه نهایی آن هم قطعی و قابل اعتماد نخواهد بود.

اما در روش جدید استعلام قیمت بیمه شخص ثالث از سایت ازکی، با کوتاه شدن مراحل قبلی، شما می‌توانید در عرض چند دقیقه و با چند کلیک قیمت بیمه شخص ثالث خود را از شرکت‌های مختلف بیمه از جمله بیمه ایران استعلام بگیرید.

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت، انجام بسیاری از امور سریع ‌تر و آسان ‌تر شده است. در حال حاضر هم شما می‌توانید به جای خرید حضوری، خرید اینترنتی بیمه را به سادگی از طریق سایت ازکی تجربه کنید. همچنین خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران در azki.com فراهم شده است و شما پس از وارد کردن مشخصات خودروی خود می‌توانید قیمت بیمه‌ ایران شخص ثالث را مشاهده و پس از مقایسه با قیمت سایر شرکت‌ها اقدام به خرید نمایید.

در ضمن قبل از خرید بیمه، کارشناسان ازکی مشاوره‌ای دقیق و بی طرفانه را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با آگاهی کامل بتوانید بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب و خریداری کنید.