۰ نفر

بیمه فعالان صنایع دستی پس از ۶سال وقفه از سر گرفته شد

۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۲۲
کد خبر: 360307
بیمه فعالان صنایع دستی پس از ۶سال وقفه از سر گرفته شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: پس از حدود ۶سال وقفه در بیمه فعالان صنایع دستی از انتهای سال گذشته امکان بهره مندی هنرمندان این حوزه از مکمل‌های بیمه‌ای فراهم شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، الناز خدایی فرد افزود: طی حدود چهار ماه گذشته با اضافه شدن ۲۸ نفر به جمع هنرمندان  صنایع دستی  بیمه شده، شمار صنعتگران دارای بیمه در  استان زنجان  به یک هزار و ۱۳۸ نفر رسید.

وی ادامه داد: هم اکنون ۶ هزار نفر در حوزه صنایع دستی در استان زنجان فعالیت دارند که از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر متقاضی در انتظار بهره مندی از مزایای بیمه هستند که امیدواریم با گشایش‌های ایجاد شده در این زمینه، تعداد هنرمندان بیمه شده افزایش پیدا کند.

خدایی فرد با بیان اینکه در طرح بیمه فعالان صنایع دستی بخش قابل توجهی از حق بیمه صنعتگران توسط دولت  پرداخت می‌شود، گفت: متقاضیان این بیمه باید دارای شرایطی از قبیل تولید انفرادی و یا کارگاهی و نیز کارت مهارت فنی و حرفه‌ای باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فعالان صنایع دستی متقاضی بهرهمندی از بیمه، می‌توانند به اداره‌های میراث فرهنگی  در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بیمه فعالان صنایع دستی از اولویت‌های مهم  سازمان میراث فرهنگی  است، اظهار داشت: امیدواریم با تأمین اعتبار هر چند محدودی که در این زمینه ایجاد شده است، در روند مجدد بیمه هنرمندان صنایع دستی شاهد نتایج مثبتی باشیم.

خدایی فرد تاکید کرد: معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری  استان همواره به عنوان مدافع  حقوق  صنعتگران در پی تأمین منافع فعالان صنایع دستی و بهره مندی آنان از خدمات حمایتی است.

بیش از ۴۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه بشمار می‌روند.