۰ نفر

واحدهای احداثی مناطق سیل‌زده رایگان بیمه می‌شوند

۹ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۵۵
کد خبر: 356782
واحدهای احداثی مناطق سیل‌زده رایگان بیمه می‌شوند

سازمان تامین اجتماعی نسبت به صدور بیمه‌نامه واحدهای احداثی مناطق سیل زده استان بدون دریافت هزینه اقدام خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید موسی خادمی در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده افزود: همچنین مقرر شده این سازمان نسبت به پاسخ استعلام‌های مربوطه ظرف ۴۸ ساعت اقدام کند.

وی بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان تاکید کرد و اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با توجه به جدول توزیع شهرستانی که ارائه داده با همکاری بانک‌ها این تسهیلات را پرداخت کند.

استاندار لرستان بیان کرد: همچنین بنیاد مسکن به افرادی که مرحله اول مبلغ دوره انتقال از اسکان اضطراری به دائم را دریافت و نسبت به جمع‌آوری چادرهای خود در سطح شهر و معابر عمومی اقدام کرده‌اند با هماهنگی فرمانداری‌ها مرحله دوم این کمک‌ها را واریز کند.

خادمی تاکید کرد: کالاهای اساسی نیز به کسانی داده شود که چادرهای خود را در معابر عمومی جمع کرده‌اند.

وی گفت: واحدهای مسکونی و تجاری پلدختر که در حریم نبوده اما زمین تخریب شده است و زیرسازی آن‌ها هزینه سنگینی دارد شناسایی شوند تا در خصوص آنها تصمیم‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: در این جلسه تصمیم گرفته شد که بنیاد مسکن به آسیب دیدگان سیل بهمن ۹۷ خرم‌آباد تسهیلات بلاعوض و معیشتی را پرداخت کند.

۴۱ هزار و ۶۸۴ واحد مسکن و تجاری شهر و روستاهای استان در ۱۸ شهر و ۱۲۰۰ روستا بر اثر سیل تخریب شده و یا آسیب دیده است.

یکهزار و ۸۵۵ واحد شهری و ۱۵ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی روستایی به طور کامل تخریب شده، پنج هزار و ۸۷۵ واحد مسکونی شهری و ۱۲ هزار و ۲۴۷ مسکن روستایی نیز آسیب دیده اند و نیازمند تعمیر هستند.

۲ هزار و ۳۷۳ واحد تجاری شهرها تخریب شده و سه هزار و ۴۲۰ واحد نیز آسیب دیده که این تعداد در روستاها به ترتیب ۲۱۵ و ۱۴۹ واحد است.

خسارت سیل به زیرساخت ها و کشاورزی لرستان به ترتیب هشت هزار و ۱,۵۰۰ میلیارد تومان است.