۰ نفر

فرصت سوزی معنادار سندیکا برای انتخاب دبیرکل جدید!

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰
کد خبر: 354145
فرصت سوزی معنادار سندیکا برای انتخاب دبیرکل جدید!

باگذشت ماه‌ها از اتمام دوره دبیرکلی "محمد علیپور یزدی" بر سندیکای بیمه گران ایران، این سندیکا اعلام کرده که برگزاری انتخابات دبیرکل به بعد از تصویب اصلاح اساسنامه سندیکای بیمه‌گران، یعنی حدود یک‌ماه بعد موکول شده اما به صورت مشخص تعیین نکرده که زمان انتخابات چه روزی خواهد بود!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک‌آنلاین، به نظر می رسد اساسنامه جدید ماهها قبل به شورای‌عالی بیمه برای تصویب ارسال شده اما هنوز از سد این شورا عبور نکرده است.

دی ماه سال 97 بود که حسن دهگاهی، معاون اجرایی سندیکای بیمه گران از اصلاح اساسنامه جدید سندیکا با کمک شرکت های بیمه خبرداد وگفت که این اساسنامه برای تصویب به شورایعالی بیمه ارسال شده است. 

گویا،دست اندرکاران صنعت بیمه دراساسنامه جدید خواستار ضمانت اجرایی بیشتر برای مصوبات شورای عمومی و تفویض بخشی از وظایف غیرحاکمیتی بیمه مرکزی به سندیکای بیمه گران بوده اند .

انتظارمی رفت که دستکم تا پایان سال قبل اساسنامه جدید تصویب شود، اما تصویب آن همچنان با تاخیر مواجه شده است.

محمد علیپور یزدی به تازگی پیش بینی کرده که اصلاح اساسنامه کنونی سندیکا بیش از یک ماه دیگر به طول خواهد انجامید هرچند که اعضای سندیکا برای برگزاری هرچه سریعتر انتخابات عجله دارند و مادامی که اساسنامه اصلاح نشود برگزاری انتخابات هیچ موضوعیتی ندارد.!

دبیرکل کنونی سندیکای بیمه گران همواره تاکید کرده که سندیکا از نظر اجرایی، ضمانت های قانونی و اجرایی لازم را نداردوحضور خود در انتخابات آتی دبیر کلی سندیکای بیمه گران را منوط به موثر بودن در تغییر و تحولات دانسته و گفته که در غیر این صورت در انتخابات نخواهد ماند!

اماکیست که نداند محمد علیپور یزدی با اشتهای زیاد در تلاش است تا دوباره برصندلی دبیرکلی سندیکای بیمه گران ایران تکیه زند.

دراین بین اما ، یک منبع آگاه گفت که بهمن لامعی و عبدالرسول عطایی هم  از جمله گزینه های مطرح برای دبیرکلی سندیکای بیمه گران به شمار می روند.

اما خود عبدالرسول عطایی با رد این مساله گفت که"خبرهای مربوط به سندیکا را پیگیری نمی کند و روی این موضوع  فکر هم نکرده است.

اما گزینه مطرح دیگر، یعنی بهمن لامعی کیست؟

او در کارنامه کاری خود سابقه فعالیت به عنوان  معاون اتکایی و امور بین الملل شرکت سهامی بیمه ایران و عضویت در هیات مدیره بیمه ایران را دارد.

جالب تر اینکه به نظر می رسد که عبدالمحمود ضرابی، مدیر عامل پیشین شرکت بیمه کارآفرین نیز چندان هم بی میل به حضور در انتخابات سندیکا نبوده هرچندکه به صورت رسمی حضور خود را اعلام نکرده است.

او،یکی از دوستان نزدیک دبیرکل کنونی سندیکای بیمه گران ایران به شمار می رود،همچون جواد سهامیان  مقدم ، عضو کنونی هیات مدیره بیمه تعاون.

ظاهرا" تعدادی از مدیران کنونی صنعت بیمه به جواد سهامیان مقدم پیشنهاد حضور در انتخابات دبیر کلی سندیکا را داده اند اما وی از پذیرفتن آن امتناع کرده و درعوض، به چابک‌آنلاین اظهار کرده که "به دلایل شخصی قصد حضور در انتخابات سندیکا را ندارد.

وی، عبدالمحمود ضرابی را "یکی از مدیران شایسته و گزینه ای مناسب برای دبیرکلی سندیکا عنوان کرد" و افزود که "اطلاعی نداردکه وی مایل به حضور در انتخابات هست یا خیر."؟

مجید بنویدی، مدیرعامل پیشین شرکت بیمه میهن هم یکی دیگر از گزینه هایی بود که در ابتدا نام وی بر سر زبانها افتاد اما بعد ها از حافظه رسانه ای پاک شد.

فارغ ازپرداختن بیشتر به نام گزینه های پیشنهادی اما یک چیز روشن است وآن اینکه تاخیر بیشتردرانتخاب دبیرکل سندیکا، بی شک به اعتبار صنعت بیمه و حتی شورایعالی بیمه لطمه وارد می آورد.

برخی بر این باورند که مصوبات سندیکای بیمه گران ایران در دوسال اخیر بیش از گذشته درجریان تصمیم سازی صنعت بیمه ضعیف عمل  کرده که نشانه آن هم خروج شرکت بیمه اتکایی امین در اعتراض به برخی موارد موجود درسندیکای بیمه گران بوده است.

مصطفی کیایی، مدیرعامل اتکایی امین، مواردی از جمله عدم‌توجه به اساسنامه سندیکا، عدم‌توجه به جلوگیری از تخلفات در سندیکا، عدم‌ارسال حتی یک مصوبه از جلسات سندیکا در سه سال گذشته، عدم‌کارآیی سندیکا در جلوگیری از نرخ‌شکنی‌ها، هزینه‌های گزاف سندیکا و حق عضویت بالای سالانه، نبود گزارش نتیجه جلسات مستمر شورای راهبردی و عدم‌توجه به اینکه برخی از اعضا در سندیکا به‌دنبال منافع خود هستند را از دلایل کناره گیری شرکت خود از عضویت در سندیکا عنوان کرده بود.

گذر زمان ثابت خواهد کرد که طیف دوستان دبیرکل کنونی سندیکا خواهند توانست تا گزینه  خود را بر گزینه های  جوان تر برای دبیرکلی سندیکا برتری بخشند یا خیر؟