۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چگونه سوابق بیمه‌ای خود را پیدا کنیم؟

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۹
کد خبر: 349872
چگونه سوابق بیمه‌ای خود را پیدا کنیم؟

جالب است بدانید تنها در طول چند دقیقه با استفاده از روشی که در ادامه خواهید خواند، می‌توانید سوابق بیمه‌ای خود را مشاهده نمایید؛

اقتصادآنلاینصبا نوبری؛ مشاهده سوابق بیمه و دسترسی به این اطلاعات یکی از مسائلی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند و شاید شمار زیادی ندانند که تنها با مراجعه به سایت تامین اجتماعی می‌توانند کل سوابق بیمه‌ای خود را به راحتی  مشاهده کنند.

تامین اجتماعی برای جلوگیری از مراجعه حضوری افراد پورتال متمرکزی را ایجاد کرده که از طریق آن و با ایجاد یک حساب کاربری می‌توان به تمامی خدمات این سازمان از جمله مشاهده سوابق کاربری دسترسی پیدا کرد.

برای مشاهده سوابق بیمه‌ای خود روی عکس زیر کلیک کنید

1مشاهده سوابق بیمه

 

با مراجعه به آدرس اینترنتی هر یک از سامانه‌های مرتبط با خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به طور اتوماتیک به صفحه زیر منتقل می‌شوید. اگر پیش از این در این سامانه‌ها ثبت‌نام نکرده باشید می‌توانید با انتخاب گزینه ثبت نام یک حساب کابری برای خود ایجاد کنید.

2مشاهده سوابق بیمه

پس از وارد کردن کد ملی فرد بیمه شده و انتخاب اپراتور، شماره همراه فرد بیمه شده را وارد کنید.

دقت کنید که شماره تلفن وارد شده صرفا باید به نام فرد بیمه شده باشد، در غیر این صورت برای فعال سازی حساب کاربری مراجعه به شعبه الزامی است. همچنین توجه کنید که شماره تلفن خود را به طور کامل و همراه با صفر وارد کنید.

3مشاهده سوابق بیمه

در مرحله بعدی باید فرایند ثبت نام خود را تکمیل کنید.

توجه کنید که همه اطلاعات باید مطابق با شناسنامه و کارت ملی شما باشد زیرا در صورت عدم تطابق حساب کاربری برای شما ایجاد نخواهد شد.

در قسمت سوال‌های امنیتی باید هر سه سوال متفاوت را با جواب‌های متفاوت وارد کنید و این سوال‌ها را بخاطر بسپارید.

همچنین دقت کنید که شماره تلفن و پست الکترونیک خود را به طور صحیح ثبت کنید زیرا این دو پل‌های ارتباطی سازمان تامین اجتماعی با شما هستند.

4مشاهده سوابق بیمه

پس از اتمام کار بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید، اگر اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید با پیام زیر روبه‌رو خواهید شد.

دقت کنید که این پیغام به معنای ایجاد حساب کاربری نیست و باید منتظر تایید اطلاعات و ارسال پیامک باشید.

پس از دریافت پیامک و فعالسازی حساب کاربری می‌توانید به به طریق زیر به سیستم وارد شوید.

5مشاهده سوابق بیمه

پس از ثبت اطلاعات و وارد شدن به سامانه می‌توانید از تمامی امکانات این سامانه از جمله مشاهده سوابق بیمه‌ای خود استفاده کنید.

برای ایجاد حساب کاربری به نکات زیر توجه کنید

1.بیمه شدگان می بایست شماره تلفن همراهی را که خود مالک آن می باشند وارد نمایند که در این صورت پس از دریافت پیامک فعالسازی می توانند وارد سامانه شوند.

2.اگر بیمه شده ای فاقد تلفن همراه باشد، جهت فعالسازی حساب کاربری خود باید با در دست داشتن مدارک هویتی به شعبه مربوطه مراجعه نماید.

3.در صورت فراموشی گذرواژه با انتخاب گزینه "بازیابی گذر واژه" اقدامات لازم صورت می پذیرد.