۰ نفر

اجرای پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل تا ماه آینده

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۰۰
کد خبر: 348886
اجرای پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل تا ماه آینده

طرح پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل با پیگیری معاونت پرستاری به موافقت سازمان بیمه سلامت رسید و فاز اول اجرای آن در ۶ استان به مدت یک ماه، به صورت کشوری اجرا می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، جلسه مشترک معاونت پرستاری و بیمه سلامت با مدیران پرستاری و مدیران کل بیمه سلامت استان‌های همدان، کرمان، اردبیل، یزد، تهران و گیلان به صورت ویدیو کنفرانس درخصوص پوشش خدمات بیمه‌ای مراکز مشاوه و خدمات پرستاری در منزل با حضور مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت، ادیانی معاون بیمه سلامت، میرزابیگی عضو هیات مدیره بیمه سلامت، احمد نجاتیان مدیرکل دفتر توانمندسازی معاونت پرستاری و کارشناسان معاونت پرستاری و سازمان بیمه سلامت برگزار شد.
مریم حضرتی در این جلسه با بیان اینکه برنامه ششم توسعه و نیاز مردم به دریافت خدمات مراقبتی، ما را مکلف می‌کند که به سمت توسعه خدمات مشاوره و مراقبت در منزل حرکت کنیم، پوشش خدمات پرستاری در منزل را بهترین و مهم‌ترین تسهیلکننده در این مسیر دانست.
وی افزود: طرح پوشش بیمه خدمات پرستاری در منزل در ابتدا و به صورت آزمایشی در سه استان تهران، کرمان و همدان با 5 بیماری نارسایی‌های ‌قلبی، سکته‌های مغزی، سرطان‌ها، بستری در آی سی یو با علت بیماری‌های مزمن و یرقان نوزادان صورت گرفت و در ادامه برای دریافت نتیجه بهتر سه استان گیلان، یزد و اردبیل نیز به این مجموعه اضافه شدند و در دو بیماری نارسایی‌های ‌قلبی و بیماران بستری در آی. سی. یو به مدت یک ماه دیگر براساس بسته‌های خدمتی اعلام شده و به صورت آزمایشی این طرح را دنبال خواهند کرد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اجرای این طرح موجب رضایت بیماران، افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های سلامت می‌شود، افزود: در جریان برگزاری این طرح، کمیته تخصصی معاونت پرستاری و بیمه سلامت به صورت هفته‌ای جلساتی را خواهند داشت و نواقص و موانع کار را بررسی و رفع خواهند کرد.
موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در این جلسه با بیان اینکه حرکت جمعیت به سمت سالمندی توجه به بحث خدمات پرستاری در منزل را جدیتر می‌کند، گفت: برای ما در موضوع خدمات پرستاری در منزل قبل از کاهش هزینه‌ها آسایش و رضایت بیماران و خانواده‌های آنان مورد توجه است، چرا که معتقدیم در فضایی که درمان پاسخ نمی‌دهد و مراقبت جایگزین آن می‌شود، آرامش و آثار روانی می‌تواند بر بیماری‌ها فائق آید.
وی افزود: موضوع یک اقدام بین بخشی است که مورد توجه وزیر بهداشت نیز هست. لذا ما به صورت جدی به دنبال نتیجه مطلوب این طرح هستیم.
محمد میرزابیگی نیز به وجود بیش از یک هزار مرکز مراقبت در منزل در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، بیش از 130 هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که هر مرکز مراقبت در منزل می‌تواند پشتیبان 130 تخت بیمارستانی باشد و بیمارانی که دچار ‌بیماری‌های مزمن هستند می‌توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند.
همچنین در پایان این جلسه نیز، کارشناسان بیمه سلامت، معاونت پرستاری و مدیران کل بیمه سلامت استان‌ها نظرات خود را پیرامون طرح مطرح کردند.